Jag gör aldrig rent de, aldrig gjort heller. Köper nya och kastar i mellan åt.
Jag rengör mina ögonskuggepenslar efter varje gång, då oftast med hårschampo eller vanlig tvål. Nångång med yes diskmedel.
Rougeborsten var 2-3 gång.
Make upborste var 2-3 gång
Puderborste 2ggr i veckan(använder inte så mkt puder just nu)
Däremellan använder jag brushcleaner- den "rengör" inte direkt borstarna men då jag ofta använder starka färger så kan man byta skuggor lättare än om borsten redan använts med en stark färg. Dock har jag en del borstar att byta emellan också.
När jag har lust :P Sminkar mig inte så ofta, men nån gång i veckan kanske, i schampo
Helena
Jag gör rent mina borstar när jag har storstädning av rummet, som jag har en gång i veckan. Då gör jag rent dom i schampoo och balsam och det tycker jag fungerar bra.

Köper nya istället, handlar ändå bara budget från HM.

köper nya o slänger, har ändå bara billiga svampar o borstar :)
Make upsvampar använder jag bara en till två gånger sen slänger jag dom..glömde ta med dom i mitt tidigare inlägg

Så gott som aldrig, köper nytt istället.
Borde väl börja tvätta dem ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Tvättar dom typ en gång i veckan eller varannnan

annvänder sminkborste så sällan och köper nya lite väl ofta så jag brukar inte göra ren dom

men en makeup artist lär ju göra rent borstar etc. efter varje kund…??? eller???
Japp det måste man!! Det frodas mycket bakterier…
Redskapen är jätteviktiga,,,tänk om tandläkaren inte rengjorde sina..urrk:/

Jag köper nya istället, har ändå bara billiga borstar från H&M. Men man borde kanske tvätta ändå ;)
Alla är ju olika..men jag skulle inte klara det ekonomist med att köpa nya penslar och redskap varje dag.
Jag använder oftast minst 3 olika skuggor så då skulle jag behöva köpa 3 skuggpenslar varje dag, minst.
Sedan ny make up borste varje dag..rouge, puderborste.nej det skulle slita på miljön:P
Det funkar bra ibland med billiga, men många av mina mineralskuggor funkar inte på 19kr penslar…

nej shit! köpa nya skulle bli galet dyrt…
#14 sant…..19 kr penslar…hrmm…då e ja hellre utan….

Aldrig om jag ska vara ärlig. Foundationsvampen sköljer jag ur varje dag, och ögonskuggepenslarna efter varje gång jag använt dom. De andra köper jag nytt istället.
Jag köper sällan nytt utan jag har riktigt bra borstar som jag rengör med schampoo och balsam.

Tvättar nån gång ibland, när ja kommer på det. Borde bli bätte med det där ;)