Volym?
Hur gör du för att få volym i ditt hår?
ge tips och exempel, skicka gärna beskrivningar. :)
Mitt hår tål verkligen inte mousse, gele eller spray. Det funkar kanske en timme, sen blir det hopplöst platt och fettigt.
Det bästa för mitt hår är att inte borsta det alls (hör och häpna!). Men för att inte få så sjuhelvetiskt mycket tovor så borstar jag det efter jag har duschat när det är blött.
Sen låter jag det vara.
Bäst så! :)
Duschar och fönar håret med huvet böjt ner mot golvet :) tills de blir torrt.. sen hårspray som man sprutar vid hårbotten

Jag får bäst volym om jag ruffsar till (hur mycket beror på vilket resultat jag vill ha dagen efter) det efter jag duschat och sen låter jag det torka så,imellan åt medans det torkar kan jag "krama" håret uppåt i omgångar över hela eller delar där det behövs.Jag är attlid väldigt försiktig med att borsta håret eller lägga mej blött hår eftersom det förstör håret och näöter väligt då de små "porerna"(eler vad det heter på just hårstrået) är öppna tills håret torkat.Så är ej ofta jag borstaq håret när det är blöt utan efter att det torkat.
Dagen så brukar jag ej behöva göra så vidare mycket eftersom det då fått ett skaplig form,men det är väligt olika.Mitt hår är extremt svår att få någon frisyr på,så jag är otroligt glad om jag kan få en eller ett par lockar i det och att de håller någon timme.
# 1 Jag borstar håret ytterst sällan. Borstar du håret när det är blött slits det riktigt illa, vänta tills det är torrt eller borsta i duschen när du har massa balsam i istället.
Helena
#4, jag använder inte balsam allt för ofta, det passar helt enkelt inte mitt hår…
Jaså? :/ blir inte ditt hår väldigt slitet då?
Helena
#6, jo. Men jag kör inpackning en gång i veckan och balsam två-tre gånger veckan, duschar varje dag så…
Mitt hår blir då bara större efetr jag har tvättat det och låter det lufttorka, färgad eom håret förut idag och asså just nu äre ett fluff ^^'
haha, mitt hår e typ hopplöst, men ja kan iaf fluffa till det med ett vax som ja köpt hos min frisör, jättebra, ( och så e mitt hår klippt så ja kan fluffa till det ) och sen efter jag duschat, om vi säger att ja duschar på kvällen, sen på morgonen e det helt glansigt o jobbigt o då har jag en liten pulversak som ja pulvrar i håret så det bara tar stopp o blir som om man tuperat det ^^

#9 - du skrev ordet - fluff - ett antal gånger o de fick mig o tänka på MARÄNGER<33 ahahah xD
haha x'D
jag tuperar (: det är det enda som funkar

kan någon beskriva hur man tuperar?
mat tar en borste/kam och drar den upp och ner i håret så att det blir ett trassligt fluff..Jag skulle aldrig göra det med mitt hår då det sliter nåt så oerhört mycket.
Helena
Jag brukar "fluffa" upp det med händerna och sen ha på hårspray. Det håller i någon timme och man inte går ut xD
Mitt hår är hopplöst och krulligt på vissa ställen, typ i luggen och sådär.. där man inte villha lockar.. :S
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Jag har gett upp med att försöka få volym i mitt -.-
Fönar med huvudet böjt ner mot golvet när håret är fuktigt.
Är inte håret fuktigt (dvs, har jag inte duschat nyligen) ruffsar jag till det, sprayar PROFFS superstrong hårspray i, och formar det som jag vill ;) Då står det åt alla håll och kanter =D Volym så det skriker om det.. Tyvärr inte så lång effekt, 1-2 timmar håller det max. Och blir lätt tovor.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jag fick en volymtång i julklapp som funkar tom på mitt fruktansvärt platta hår!
annars brukar jag föna håret torrt uppochner.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Jag brukar duscha, borsta igenom håret, sätta i skum och sen går jag och blåser det. När jag blåser så blåser jag det "upp och ner" tills det värsta av allt blöta har försvunnit. Sen vänder jag upp huvet, fixar benan, sen knådar jag som håret och blåser underifrån. Inte så bra förklarat det där på slutet men ändå x)
ok så här gör man! läs och lär från en som älskar volym!
med obh nordicas volummaster så vofflar du underhåret och då ökar volymen rejält!
sen kan du andvända osis+ dust it, som du tar i underhåret i hårbotten och gnuggar vilket gör att du har volym och kan hela tuden ruffsa till det! blandar du dessa två så blir det mycket bra!!!

vänd upp och ner på huvudet och praya!sen är det klart

#23 Jätte fint!

tack:D

Jag har slutar försöka få volym i mitt hår X.X

Testa volumaster björn axén tools från obh nordica. Den är jätte bra om man vill ha volym! Kan verkligen rekommedera den!
Den funkar bra som attan :)
#30 Blir det inte bara krulligt längst upp i topparna då?
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jo det blir det, och på så sätt skapar man volym! :P
Ja jag har volym vare sig jag vill eller inte:P Jag behöver bara duscha och platta håret med plattången så är de mycket hår ändå.
Har lite vax i ibland för att platta ner de t om , vill aldrig stanna där jag vill.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆