Tråkigt på hotellet...
Fy..nu har jag super dunder tråkit….Vi bor fortfarande på hotell här i USA tills vi får flytta in i vårt hus..
Hotell"rummet är som tur tre rum vi (jag o barnen ) kan vistast i..men den som tycker att det e bekvämt på hotell skulle själva få pröva det i en månad…nu vill vi ha ett eget hem…
Min tråkiga dag…mannen pussar hejdå..jag vaknar…går till gymmet och springer/går på bandet 35 min …sedan tillbaka och tvättar mig o byter kläder..väcker barnen..vi går till resturangen o käkar…går tillbaka..slår på datorn….slöar…kl 12 lagar lunch….ungarna äter…knck..knack städerskan kommer vi går ut….går på promenad 10 min försökr roa barnen med lekar….går till lobbyn läser tidningar…går tillbaka….slöar….surfar o längtar hem…
mannen kommer hem vi går till resturangen eller åker någonstanns och äter..sedan springer jag på bandet igen..sedan tv sedan sova….snacka om tråkigt….någon med något tips?
Nej ok, det lät inte så kul. Men var bor ni, vilken stad? finns det någon sightseeing?

ut och utforska lite roliga ställen då?

Det går inte, jag har ännu inte fått möjlighet att ta amerikanskt körkort och här i usa kan du inte gå från punkt a till b…så det är rätt svårt att komma någon stanns vi sitter lite fast..

går det inga bussar?
buss å taxi?
stränder? shopping? zoo? såndana saker borde man ju kunna göra?
Klart man måste kunna ta sig från punkt a till b, det är ju massvis me folk som bor där som inte har bil.
Men som emma sa, taxi eller buss.. och kanske om dem har tunnelbanna?
Så kan man säkert hitta på massa när man väl kommer ut. På ett hotell kan man ju inte precis hitta på mängder med saker förutom spel eller nått.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Trist att det blivit så, förstår att du inte trivs, känner ju dig ;)
Kan ju va lite jobbigt med två små barn att åka buss/tunnelbana i en helt ny främmande stad!
#7 Om man ska bo där, bör man väl bekanta sig med staden?;P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

hi hi stränder..buss och taxi…:)
Här är det en meter snö och det är utan för Boston och någon kollektiv trafik vi har i sverige exesterar inte här…taxi finns det säkert men kanske ett litet rassligt bolag som jag nog inte skulle hopas att de kunde köra mina barn i…dessutom vart ska vi åka?
-Just här finns nte mkt att göra…..
Jag får nog stå ut en månad till tills vi flyttar till huset…

Ut och gör snögubbar. Det brukar jag göra när jag är i New York. Eh…

HI HI det har vi gjort hela månaden men undrar om vi kanske ädå ska gå ut o checka snö kvalite´n:)

Är det bara flackt där ni bor eller finns det nån liten kulle i närheten? Tänkte direkt på pulkaåkning när du sa att ni har massa snö. Avis jag blir! Vill också ha snö!
Finns det ingen lokal butik i närheten som har pussel eller spel? Barn brukar iaf gilla att spela spel. Mamma måste va med o spela då och då vetu ;P Hoppas ni kommer trivas i nya huset sen iaf!

Nej området här runt hotellet är väldigt begränsat, du kommer verkligen inte någon stanns runt om är det höhtrafikerade vägar.
Och snökullar…nja det e de livrädda för hemska tanke tänk om vi stämmer dem för att ha ramlat?!
Lokal butik lyser med sin frånvaro här även det…..

#13 Vad är det för spökstad du hamnat i ?
Ska ni bo där sen när ni får flytta till huset oxå…det låter öken :o/
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

När din man kommer från jobbet kan ni väl tillsammans med barnen åka nånstans.
De som jobbar på hotellet, hur tar de sig dit och hem? Kanske någon av personalen kan ge dig tips på vad du kan göra.
Att bättra på språkkunskaperna när man har tillfälle är också en idé´.
I den lokala tidningen står det väl lite om vad som finns i närheten. Eller kolla via ortens hemsidor. Hm googels karta ….

Det finns ju sweor i hela världen (svenska kvinnor utomlands som hjälper varandra)

#14 Hi hi nä det e ingen spök stad men det existerar ingen direkt lokal trafik inte iaf som i sverige i usa.
Jag är medlem i Swa att jag skrev detta inläggvar för att jag faktist har tråkigt på hotellet och att det är nog ännu tråkigare för barnen men allt löser sig så fort vi flyttar in i vårt hus vi har köpt..
vänligen/Linda

#0 Vad gör ni i USA förutom att ni bor där såklart :)
Har ni fått jobb där?
Lite avis, vill se hur det ser ut där borta..men det närmsta jag kommer USA är väl att se på amerikanska filmer hehe