Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 1979 ggr
ciss
0

Dyrt eller billigt?

Föredrar ni dyrt eller billigt? Både på smink, hårprodukter & snink.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

AliceL
0

klart man helst vill ha dyrt, iaf på en del grejer. men min ekomoni passar inte alltid önskemålen så det mesta blir billigt xD foundation, mascara och rouge tkr jag det är värt å lägga lite pengar på, medan billigare ögonskuggor, eyeliners, läppgläns och nagellack funkar bra det med. kör även ganska billiga hårgrejer ;)

Sandra76
0

Alltså det beror på produkterna.

Jag gillar Oriflame. Deras ordinarie pris är inte billigt, men de kan köra kampanjpriser och då är det riktigt billigt. Hur kan de göra det?

Jo de äger sina egna fabriker, de har egna forskningsinstitut med egna forskare som tar fram produkter och de handhåller inte affärer eller lokaler med hög hyra. Man köper via kataloger eller nätet. Det är ganska unikt- och framför allt så sänker det kostnaden rejält, men kvaliteten är mycket hög. De håller samma kvalitet som Decleor, dior mfl då alla märken testas på oberoende forskningsinstitut där det sammanställs kvaliteter på på olika märken.

Sedan köper jag en hel del smink från USA, därför att dessa märken är mycket billigare (inklusive frakten som tillkommer)än Sverige och övriga Europa.

Zandra---83
0

Jag gillar mest dyrare produkter då de oftast är bättre och med bättre pigment. Jag är helt såld på Make up store då inget slår deras pigment i öggonskuggorna, men det börjar bli mer och mer från Oriflames också, men jag är inte nöjd med att de har så lite pigment i ögonskuggorna, det är inget för mej. Men har samtidigt hitta saker på Oriflames som jag ej hittat någon annanstans som ex häftiga fransfärger.

Så jag är både positiv och negativ till Oriflams, medans Make up store verkligen slår allt.

ElinH
0

Jag gillar lumenes grejer, billiga och ganska bra =)
Men jag har inte heller så stora krav då jag är dålig på att sminka mig XD

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

huldisen
0

Smink köper jag gärna av det dyrare ^^Kläder beror lite på köper inte jeans som kostar flera tusen eller så , det är väldigt olikt :P Och har inte så väldigt mycket pengar att shoppa för heller .

Ilokay
0

smink köper jag billigt genom oriflame, kläder köper jag billigt men hårprodukter brukar jag köpa medeldyrt faktiskt..

emsems
0

köper oftast rätt billigt… märker ändå ingen skillnad för det emsta så.. det jag är lite dyrare på är typ consealer som ofta är kass om den är billig

LinneaG
0

Det beror väl på, visst sitter det i bakhuvudet att billiga produkter är sämre än dyra. Men sen beror det ju på hur mycket pengar man kan tänka sig lägga på 'små saker'.

Jag köper lite både och. Beror lite på om det är något jag verkligen behöver eller inte.

LinneaG
0

Det som jag kan lägga lite extra pengar på är mascara och foundation.

Buffaomini
0

lite olika, går mer på om produkterna är bra
sen har vi lite olika syn på vad som är dyrt och billigt. allt handlar om vad de är värt i våra ögon..
men jag erkänner, ju mer pengar jag har att röra mig med ju dyrare kan jag köpa.
men jag kan spara in då på t.ex tops, bomullstussar etc.

Sandra-
0

Beror på vad det är för smink. Foundation och puder köper jag oftast lite dyrare, mascara och ögonskuggor & sånt köper jag billigt. :) Hårprodukterna är också ganska dyra.. Kläder blandar jag. :)

ebbauh
0

Jag bryr mig inte om priset, bara om kvaliten. Fast jag köper inte svin dyra saker.

stefan83
0

prisvärt

madland_se
0

Nu handlar jag ju inte särskilt ofta smink men frågeställningen kan man väl låna till andra områden också? Vad jag än handlar blir det vad som känns bra. Oavsett om jag köper en TV eller en tandborste så värdesätter jag prylen för sig. Den ska liksom kännas rätt förutom att den förstås ska vara bra och klara de krav jag ställer. Sedan kan det blir dyrt eller billigt, jag tittar sällan på prislappen… Dock får jag medge att många saker jag har inhandlat förmodligen kunde ha köpts till en billigare peng…

Beafer
0

hm.. jag väljer kvalité ;D sen om det är dyrt eller billigt är ju en annan sak.

Lizzan
0

Köper ofta rätt billiga saker…

Velsan
0

billigt, billigt :D Är världens snålaste, men vill ändå ha kvalitets produkter. Men hakar inte upp mig på märken vad gäller kläder tex, utan kollar kvaliteten.  Är ju roligare att kunna köpa många slit och släng plagg än en enda jättedyr tröja som man får dåligt samvete över om man inte använder den :P

Men smink kan jag lägga ner lite mer pengar på, om jag vet att det är bra, och drygt :)

Tina-A
0

Ju billigare desto bättre. Självklart!! I alla fall för mig.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]