få svart hår?
Vill ha tips på bra svarta hårfärger.
Har mörkbrunt med röda pigment naturligt och varje gång jag färgar svart så går det tillbaka till den färgen efter bara några dagar.
Jag använder färgbevarande schampo och balsam, men det hjälper inte.
Vet att röda pigment är svårt att färga över, men så svårt ska det väl ändå inte vara?
så kom med alla tips ni har :)
ta svart färg som är blå baserad? utan rött i :)

#1 gjorde det en gång och nää det blir nog inte så igen, blev otroligt blått ;)
färgar du då? om riktig färg tvättas ur fort kan de vara mättat på färg. så färga tona inte om du vill ha kvar färgen.

#3 jodå jag färgar, men det känns nästan som toning, rinner liksom ur som en toning, blir färgat vatten flera dagar efter.
Okej om nu håret är mättat på färg då, vad gör man?

mitt hår är mättat, eller var iaf. Jag hade ultra blonderat hår som jag var tvungen att färga svart, ingen annan färg funka. Men färgen tvättas fortfarande ur, så det håller sig inte helt svart länge. Är bara att färga oftare :)
Vänta några dagar med att tvätta håret efter du färgat, så att färgen får sätta sig ordentligt. Det kan hjälpa…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

om håret är mättat på färg så finns det inget annat å göra än att avfärga det, men det sliter ju väldigt mycket på ditt hår. Eller så får du låte ditt stackars hår vara ifred ett litet tag..
avfärgning hjälper väl inte heller? det är ju en mildare blekning. Det bästa är att låta det mättade växa bort, och bara tona håret under tiden.
Du kan ju alltid gå till en frissör, dom vet ju =) Lycka till=)
Jag fick svart hår när jag använde en mörkbrun färg.
Fast jag va jätteblond före, hade bleckt de många ggr, så de va nästan vitt.

Använd Jane helen Moods svarta färg, funkar asbra =D
Testade en annan färgning innan, färgen "rann ut" efter någon vecka och blev flammigt mörkbrun =(

Tack för svaren.
har prövat dom flesta svarta hårfärger även Mood, så det verkar inte bero på färgen iaf.
frisör har jag tyvärr inte råd att gå till just nu, så det får vänta :)
tycker dock att det är lite konstigt att när jag färgar andra färger, tex brun så rinner inte den ur, är bara den svarta :S
Får väl låta mitt hår vila ett tag nu och pröva om några veckor igen :)
Mörkbrun blir tyvärr inte svart på mig, utan då får jag bara min vanliga hårfärg.
#11 Lätt att luras i det läget, blekt hår kan dra åt sig färgen extremt bra… Så där gör många misstag, tar mörkare färg än de vill ha för att det är så ljust, eller har i färgen före i längderna än i utväxten om man har sån… Ofta kan resultatet bli tvärtom då, att man blir jättemörk i längderna och mycket ljusare i botten…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst