Tränar du?
Hur håller du dig i form? Tränar du nåt?
Eller du kanske inte riktigt bryr dig om muskler och hålla toppform?
Själv har jag blivit rätt slö på sistone, jag har tränat boxning i 5 år, gymnastik i 4 år, ridit i 4 år och provat på lite olika sporter under tiden också.
Har slutat med allt nu, var i augusti som jag slutade med det sista, som var ridningen. Men nu börjag jag tröttna på att inte ha några muskler och former, men samtidigt orkar jag inte åka iväg och träna efter jobbet.
Så idag började jag investera i ett eget litet gym, okej jag köpte bara en sak idag, men det är en början iaf :)
Jag köpte två gummiband från casall, de kan man träna många olika muskler med. De är lätta att hålla på med, inte direkt att dra fram en spinningcykel eller liknande.
Jag får väl prova på någon vecka och se om man ser något resultat eller iaf känner nå muskler, och får se hur kul det är.
Hur gör ni? Kom gärna med tips på övningar som man kan göra hemma på sitt rum.
/ Linnea
Gör lite situps ibland, vill börja rida igen *sakna*
Så nu gör jag inte så mkt :P
Helena
Rider väldigt mycket.
Promenerar/joggar ibland.
På vår och sommar hoppar jag studsmatta minst 20min per dag, riktigt muskelbyggande!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag tränar karate. Har gjort det i snart 4 år nu. Det är verkligen jättekul och man lär sig jättemycket! Värt att prova! ;)

Njää.. Promenerar till och från jobbet tar ca. 40 min enkel väg.
Rider lite sporadiskt. Rör mig mycket i jobbet och hemma med hästarna.
Annars är det inget mer..
tränar karate, har gjort det i 7 år tror ja…. så för två veckor sen började jag med boxning, det är allt jag hinner med. + att jag springer, man bara på sommaren och våren.
tips! linneaG.. Gör benlyft först 10 höga knälyft på varje ben då..
sen med raka ben, lyfta dom så högt du klarar frammåt, och sedan bakåt. ska inte göras för snabbt så att man slänger upp benen utan dom ska lyftas. så får du prima ben muskler och fin rumpa ;) enkelt (brukar göra det när jag dushar)

rider varje dag + att jag cyklar till hästen vilket blir ca 1 mil om dan, så motionerar de gör man ;)

I vintras och våras motionerade jag lite iaf. Gick med hundarna ca 4 h per dag, red minst 1,5 h per dag och cyklade minst 8 km per dag.
Så nu när jag inte gör någonting alls så känner man sig riktigt slö!
Måndagar: Rider
Tisdagar: Spinning 60 min
Onsdag: Rider
Torsdag: Gym (40 min corsstrainern å styrke alla muskelgrupper)
Fredag: Rider
Lördag: Samma som torsdag
Söndag: Rider
Så jag tränar rätt hårt skulle jag nog påstå.. =)
Ja, genom tiden har jag tränat en hel del på gym och dansat en hel del. Har även vart boxledare ett bra tag så då får man ju genast gratis träning när man står och visar allt.
Nu har de inte vart något på super länge, men för ett tag sen började jag köra situps varje morgon 100st. De ger en hel del att bara göra en sån sak varje dag faktist. Desutom går jag massa promenader eftersom jag har hund. Brukar alltså göra situpsen på morgonen sen gå ut med Ecko innan frukost, då de tar mera.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Har spelat innebandy i 7 år, men pga brist på lag har jag blivit tvungen att sluta. =/
Känns mindre roligt, då jag alltid tyckt innebandy har varit grymt rolig.
Så tränar ingenting alls nu.
Ser fram emot när valpen blir stor, så kan jag ut och promenera och träna med honom. =)

Rider och jobbar med hästarna/i stallet väldigt mycket.
Går ut och springer/klättrar med vovven varje dag.
Och så har jag faktiskt idrott i skolan 3ggr i veckan ;)

Rider väldigt ofta och jobbar i stallet. Promenerar och rör mig hyffsat mycket :)
Jag promenerar 1 timme varje dag (:

Det enda jag gör just nu är att rida 1 gång i veckan. Men jag vill börja med en lagsport också :)

Jag går en halvmil varje dag, sen har vi en träningsbänk hemma + att jag göra armhävningar och situps… ibland hoppar jag studmatta osv osv =)
golf.ifokus.se
Ska börja rida igen, förhoppningsvis :)
Helena

#16 - jag med, letar medryttarhäst.
ooh, kul :) jag ska fortsätta på Ågesta jag.
Helena

#18 - jag kollade på ridskolan här hos mig men de skulle skulle ha 5500 för en termin, det kändes lite mycket.
Får jag bara fråga- hur kan rida vara träning när de är hästen som går?;P visst blir man lite trött i benen kanske av att guppa upp och ner i sadeln, men ändå..:)

#20 Så säger alla jämt ;) Det går inte att förstå innan man sitter där i sadeln. Jag kan i alla fall inte förklara.
Sen är det ju väldigt mycket jobb i stallet och från marken.
#20 Prova själv ;) Jag garanterar träningsvärk och leenden :P
Helena
hehe jag har ridit sen jag var född till jag var 15 år så jag vet hur de känns:) Tycker iaf inte man kan kalla de träning för en själv:)

Jag går på ngt som heter Lift It på måndagar o osndagar, träning med olika vikter o sånt efter instruktör.. Riktigt kul o jobbigt :D
Sen rider jag också, inge bestämda dagar men blir minst 1 ggr i veckan iaf :) Sen är jag ute o går flera ggr i veckan :)
Ska göra minst 50 situps om dagen hemma, har dock inte blivit så, men får börja imon - igen ;) ^^
Rider ca 4-7 dagar i veckan. Cyklar runt 2 mil per dag (skola och stallen). Hoppar studsmatta varje dag på våren-hösten sedan 3-4 år tillbaka. Aktiv på idrotten i skolan.

Många av er som håller igång! Många som rider också!

jäklar, många rider. Jag ska precis själv skaffa medryttarhäst. =)
tränar även annat:
Måndag: Skolgympa + Friskis & Svettis gympa
Tisdag: F&S gympa
Onsdag: F&S dans
Torsdag: Ju-jutsu
fredag: vilodag
Lördag/söndag: gym och/eller ridning.
#20 När man rider MED en häst är det väldigt bra träning. Rider man PÅ en häst är det inte jobbigt ;)
Det är när man kämpar för att få hästen att göra som man vill, tempoväxlingar, behålla formen, skänkelvikning, hoppa över hinder, studs… Det är då det blir jobbigt ^^
Tycker man inte att det är jobbigt när man rider så rider man nog inte riktigt "rätt".

Skulle nog kunna sitta och räkna upp minst 100 övningar med häst som bygger muskler och ger bra kondition. Ridning är träning, i allra högsta grad. Däremot så får man inte träning av att åka häst.

Jag spelar tennis en gång i veckan, oså brukar jag dra ut och springa på helger. Jag tränar oxå på ett träningsställe där jag bor. Där finns det lite olika att välja mellan. Jätte kul faktist :] Någon mer som spelar tennis?

Tennis är ju skitkul! Tyvärr är jag inte så duktig, har bara spelat i skolan. Skulle vara roligt att lära sig på riktigt.
Jag rider 4-5 ggr/vecka, har faktiskt starkare mage än många fotbollskillar i klassen 
Brukar vara på gymmet en av de två dagarna vi har gympa i skolan, då tränar jag även en del. Under våren, sommaren och hösten brukar jag springa runt sjön (3 km) ett par dagar i veckan.
#29 Precis :)

# 30 Jag spelar badminton, och då kör vi tennis oxå ibland :) de e jättekul.
Annars brukar jag springa och köra fys mm.