Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 410 ggr
Jojsan
0

Blir håret slitet?

Blir håret mycket slitet om man färgar det blått? Måste man blondera eller bleka det innan? Jag antar att det beror på vad för färg på håret man har (om man måste blondera/bleka alltså)?

Sandra-
0

Tror du måste bleka håret, om du inte redan har väldigt ljust hår innan. Och om du har färgat håret innan så tror jag att du måste göra en avfärgning också. Tror inte blå färg sliter mer på håret än vad vanlig hårfärg gör, däremot så sliter ju blekningen. :)

Jojsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 ok.. tänkte att blekningen skulle slita.. Hur ljust är väldigt ljust? Tror du jag måste bleka mitt hår (på bild). Jag antar det… :P

Jojsan
0

håret ser mycket mörkare ut på bilden än det är i verkligheten.. hmm..

LinneaG
0

Blondering/blekning sliter som mest på håret!

Jojsan
0

#4 Måste jag blondera/bleka håret för att färga det blått?

KickanLilja
0

#5 Ja, av min erfarenhet behöver du vara nästan vithårig för att det ska bli bra. Och för att bli det så sliter det massor på håret…

LinneaG
0

#5 - beror på vad du har för färg nu och vilken blå nyans du vill ha på håret.

Jojsan
0

#6 hmm… det lät inte så kul, att det sliter massa på håret..

#7 (har lagt in en bild på min nuvarande färg). Vill ha ganska mörk blå men inte för mörk.. det ska synas att det är blå och inte typ svart… Men inte för ljus heller…

KickanLilja
0

Min syster färgade blått på hennes mellanblonda hår och det blev grått, vet inte om det var för att hon hade för mörkt..

Jojsan
0

#9 låter inte kul…

Tror inte det blir att jag färgar blått… Men jag ska nog kolla med min frisör innan jag bestämmer mig i alla fall ^^