hål i öronen
jag har rätt nyligen tagit ett till hål i varje öra, själv hemma. men vänstra örsnibben har nu blivit ganska hård och det gör lite ont när man tar på den. men det syns inget, det är inte svullet eller så. men den är lite varm
är det nått att oroa sig för? ska jag ta bort örhänget och låta de växa igen?? jag har för mig att jag fick så när jag tog mina första hål men jag vet inte..

Du kan inte ta ut örhänget och tvätta allt?
Det är viktigt att du INTE rör örhänget över huvud taget.
Tvätta händerna innan du rengör det med saltlösning morgon och kväll. Övrig tid ska du inte röra örhänget alls för att minimera risken för infektion.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Oj, hemma? jag har bara vågat göra hos proffersionell…!

#3 - håller med, skulle aldrig våga göra själv, men det är nog bara för jag är lite rädd för smärta :P

Sen är det också viktigt att inte göra rent det för ofta, det ska göras rent det ska det, men det är inte bara att hela tiden göra det heller. Jag vet ej vad du ska göra, för mycket har jag varit med om (sitter själv med ett svullet och väldigt rött (just nu inte pulserande värk, men hade det igår) öra efter varit till studio i onsdag, men men.
1-2 gånger om dagen är bra att göra rent :)
#4: Äsch. Be någon kompis göra på dig. Gör man det snabbt känns det ju knappt. Är väl om man gör på sig själv och fegar och trycker försiktigt, då gör det nog ont.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Har också tagit hemma en gång (tog senare ut det). Blev inte lika snyggt som hålen jag tagit på salong. Var lite svårt att se vars man skulle trycka (kunde lätt bli snett), hade en ostreliserad och otvättad nål och tja .. Men det gick ändå, själva hålet blev ganska bra men jag tog ut det ändå.
Angående problemet i #0, går att köpa jättebra små tvättlappar som är enkla att ha i fickan. Har haft sådana men minns inte vad de heter, men de var jättebra.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
jag har nyligen tagi hål i näsan och jag säger som #7 köp sånna små tvättlappar jag har sånna dom är super bra! 100 st för 22kr på apoteket. det är bara man går in och frågar så tar dom fram dom åt dej. :)