mindre glamorösa problem
det här med intimfrisering… hur löser ni det?
röda prickar som svider osv. Hudkräm efter? vaxning? någon som har några bra tips?

Löser det inte för jag vet inte hur. ;) Hehe.
Hudkräm funkar ju inte, "prickarna" blir ju bara större och svider ännu mer! :O
På mej iaf… ^^

jag har en kanon hyvel som de är 'inbyggd' salva i, kanon bra! aldrid blivit flammig eller prickig av den, ska se om jag hittar sidan där jag beställde den, annars puttar jag upp tråden med den.
Jag får prickar när jag rakar mothårs, så se till att raga medhårs. Och precis som #2 skriver så andvänder jag rakhyvel med en remsa som de oftast är alovera på.
#5,jag har haft problemen i flera år så det är nog inte tiden..
#4, ska beställa en! tack för tipset!

När jag rakat mig brukar jag avsluta med kallt vatten men om det hjälper vet jag inte men ngr större problem har jag inte iaf. Bra rakhyvel, kanske skum om man vill och vatten.
Massa löder, raka om och om igen med lite "lösare" tag istället för att karva av allt på en gång.. ;)

för mig går det bra första gången allt ryker, men när man kommer till "underhållsarbetet" så blöder det som satan. får inte bara röda prickar utan små "sår"
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#9 Samma här! Det gör svinont!!! : (
Jag rakat mothårs och kör sedan på en väldans massa deo. Taadaaam, inga röda prickar ^^
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Deo???? Aooootsch, säger jag då!!!! ; D
#12: Nejdå, det känns inget alls :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

kan man raka sig där nere med den?

#10 nej jag tycker inte det gör ont :) men det är inte direkt vackert!
Har testat deo, funkar om man bara har röda prickar men funkar ju inte mot blödande sår…
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#14 Men vilken? *dum* 
#15 haha, jasså? Det kanske är jag som är lite känslig då. ;P Haha
#11 Är det inte när man rakar mothårs man får röda prickar? jag får iaf det, så jag rakar medhårs. Vad är det för deo du andvänder, nyfiken.