Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 1284 ggr
LinneaG
0

Hur gör du?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När du applicerar din mascara?

Några bra tips? Vad som är bra och mindre bra att göra?

Jag böjer först fransarna och delar lite på de med fingrarna. Lägger på ett lager mascara, låter de torka lite halvt sedan delar ja de med en nål. Målar insidan av övrefransarna med svart kajal sedan målar ett lager till mascara, gör lika med nålen igen om det behövs.

Sandra76
0

Jag zick-zackar med mascara bosten längst in vid raden för att bygga lite volym. sedan drar jag långa drag med borsten. Tar oftast bara ett lager till vardags.

Till fest kan fransböjaren åka fram, och så blir det 2 lager mascara med samma metod:)

paronskrutten
0

jag smetar bara jag:P försöker få färg överallt, har ingen särskild metod

Helena

juliapettersson
0

Spolar fransböjaren under kokhett vatten, torkar av. "Pumpar" sedan fransarna i tio sekunder. Målar på ordentligt med färg, drar med borsten minst fem gånger/öga. Låter torka. Böjer lätt en gång till. Delar fransarna med en tandpetare. Har på mascara på underfransarna, och voila!

LinneaG
0

#1 - zick-zackar du även på de övre?

#3 - oj, vågar du börja de efter du haft på dig mascara!?

juliapettersson
0

#4, japp, tycker att det blir bäst volym då. Vet att man inte ska, men böjer man bara en gång och trycker lite lätt är det inga problem.

Moonstrike
0

#4 det är faktiskt inte så farligt att böja ögonfransarna efter man haft på mascara, tycker jag, har inte hänt nåt för mig iaf^^ men böjer inte så ofta ;)

Jag brukar bara dra på med mascara.. flera lager brukar det bli eftersom att jag typ "oj, det ser lite klumpigt ut där, bäst att lägga på ett lager till". Låter ganska osmart, men det blir faktiskt inte klumpigare då^^ 

obs. har haft det hela dan på bilden

Mangis
0

Torkar av nästan all mascara från borsten innan jag målar för att det ska se så naturligt ut som möjligt.

lolla87
0

#3 ett lättare sätt kan vara om du har platt tång att klämma fransböjaren under den, eller blåsa med hårfön på den… så slipper du det blöta…. + att den blir lika varm till båda ögonen =)

juliapettersson
0

#8, ska testa, tack ;)

Taci
0

#5, håller med, det gör jag också ;)

Sandra76
0

#4 ja jag zick-zackar både under och över. Börjar vid roten och Zick-zackar utåt..

Anna
0

Zickzackar även jag längst in för att bygga volym, sedan 1 eller 2 lager mascara.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

HenriettaP
0

Varför ska man inte böja ögonfransarna efter att målat dom?

Sandra76
0

Man kan skada dom då..de har väldigt lätt för att gå av då

Sosso
0

Drar några lager så det ser bra ut och delar sedan på fransarna med en pincett eller liknande.