Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 784 ggr
Sandra76
0

Diskreta ögon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagens make up är mer diskret. Den syns ändå, men tyvärr tar blixten bort en del av färgen.

Idag är det produkter ifrån Oriflame.

Jag räknar upp så som bilden visar från vänster till höger är det skuggorna: Champagne, Latte, Vintage Rose och Cappuccino.

Brun kajal och svart mascara.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=a9804558-2dd0-45ae-9771-76f552d51a56&Filename=ögonskuggor 10 dec 2.jpg)

LinneaG
0

Vintage Rose måste jag nog köpa, såg riktigt fin ut!

Sandra76
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär har jag använt dem…

Champagne längst upp mot brynet som highlighter. Latte på hela det rörliga ögonlocket till globlinjen. Capucciono i yttre ögonvrån. Vintage rose i mitten av ögonlocket och suddat ihop lite med Cappuccino. Alla kanter ihopsuddade. Lite Champagne på undre fransraden. Lite brun kajal, Chestnut brown och svart mascara Wonder lash.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=dc6f92c5-bbd9-4106-82e8-10dc85b550cd&Filename=10 dec 2.jpg)

Sandra76
0

Ja den är snygg…den går lite åt det grå hållet så den kan man kombinera med många färger;)

Hur ser er make up ut idag?

Zandra---83
0

Jag har tyvärr inga bilder då mi digitalkamera är värdelös på sånt här (har försökt ta bildr imorse när det var nygjort, men tyvärr tar blixen bort alls så det syns inget på bilderna), men jag har vannlig bas (fondation från make up store- milk och sen löspuder från make up store- pale) efter det mascara från oriflames 500% volym. och sist några drag längs fransraden både över och under med ögonskugga som jag blandat med lite vatten (typ som man gör med vattenfärg) och då fått en eyeliner av det. Detta med ögonskugga från make up store (microshadow)- elf. Det blev lagomt mycket för min speciella dag!

#3 Tack för tipset med eyeliner (det fick mej ju att komma ihåg att göra en själv för idag)! Super!

LinneaG
0

#4 - vad tycker du om mascaran från oriflame?

Zandra---83
0

#5 Jag tycker bra om denna, men vad jag har hört kommer de att sluta med just den jag har, men ännu har de ej gjort det. Men det separerar fransarna bra (öven på höger som jag har svårt att få bra då jag är vänsterhänt och har alltid haft problem att få höger öga bra när det gäller mascaran),men denna får det att bli väligt bra och det har jag aldrig varit med om förut (brukar bara typ bli en klump alltihop på höger), men inte med denna!

LinneaG
0

#4 - ok, jag har provat den 2 ggr nu, men känns som om det knappt kommer något med den. Men när man målar på ett andra lager så blir det, iaf ena ögat, rätt klibbigt.

Zandra---83
0

#7 Jag kan inte riktigt svar på hur många lager jag har på då jag först drar igenom fransarna flera gånger så det ser jämt ut och sen låter jag det torka oh sen gör ja om det samma en gång till. Så det blir ett antal drag, men det känns för mej helt okej då det inte klibbar ihop sej så som andra mascara gjort för mej.

The_Rat
0

"…på höger öga som jag har svårt att få bra då jag är vänsterhänt och har alltid haft problem att få höger öga bra när det gäller mascaran"

Ååh vad jag känner igen det där :P

Zandra---83
0

#9 Gör du? ;) Alltid lika jobbigt när man vill ha båda lika bra! ;)

LinneaG
0

Jag har tvärtom, är högerhänt och problem med höger öga :P

Zandra---83
0

#11 ;)

Moonstrike
0

får också bättre på vänster öga fast är högerhänt^^ ;)

lolla87
0

en helt annan grej här då….. hur får man bilden att visas så utan att behöva öppna den, jag klarar inte få till detta vilket gör mig mycket arg!

LinneaG
0

#13 - Du måste kopiera den och klistra in. Men ibland fungerar det inte, vet dock inte varför.

LinneaG
0

#2 - vad har du för kamera? blir riktigt bra bilder!

Sandra76
0

Tack! Vi köpte oss en Nikon D40 i julklapp,den är bra. Jag suger rent ut sagt å att ta bilder. Förut tog jag bilder med mobilen..vi har en kompaktkamera -digital-oxå men den är lite seg.