Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: smink
Läst 802 ggr
E_hjo
0

En miss som blev kanon! ;)

Var i stan i går och gick in på Kicks. Gick och kollade lite och luktade på parfymer. Och så "råkade" jag gå förbi hyllan med Max Factor (MF). Och så fick jag för mig att jag skulle köpa en ny mascara och det blev en 2000 Calorie. ;)

I morse när jag skulle sminka mig så glömde jag av att jag köpt mascaran (minne som en guldfisk) och satte i stället på ngt lager av min gamla mascara, Masterpiece MAX.
Efter några minuter som kom jag på att jag hade en ny mascara då tänkte jag att: Äsch, vi kör på några lager med 2000 Calorie över bara.
"Kletade" på några lager 2000 Calorie över Masterpiece, som vid det här laget hade torkat på fransarna. Och jösses….

Här snackar vi volyyyyyyyym. Shiet, trodde inte att det var sant! Såg ju för fasen inte ut som mina fransar. De ble långa och jääääättetjocka och separerade som fasen. Helt perfekta helt enkelt.

Så vill ni har redigt med volym så kan ni göra samma "misstag" som jag.   ; )
Se det som ett tips.   :)
Citerar "MF":
-Stora ögon, stort intryck!  ;D

//Emma   ; P

E_hjo
0

Kan ju tillägga att mina fransar i vanliga fall är helt hopplösa, lägger sig ner direkt och det blir klet och kladd, helt omöjliga att få någon fason på.

Ibland är misstag bra att göra.   = D

ElinH
0

Hur är masterpiece Max? Funderar på att köpa en sådan ;) Och din nya, hur fungerar den själv? :P

Jag vill ha långa separerade men endå täta fransar ;)

/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

E_hjo
0

Masterpiece separerar fransarna jättemkt men jag tycker att den är lite för… Lös. Eller vad man nu ska säga.  :) Men den duger.
2000 Calorie har jag inte testat själv än, men i morrn.  ;P

KickanLilja
0

Jag tycker att 2000 calorie inte ger någon volym alls, men man får separerade och tjocka fransar utan att den klumpar

E_hjo
0

#4 Men tillsammans med masterpiece.  ;) Haha.

KickanLilja
0

Haha, får väl köpa den med och prova dem tillsammans=) Eller säga åt mina ögonfransar att göra som jag säger…:P

Masterpiece, är det den med gummiborste?

E_hjo
0

Haha, det funkar ju tyvärr inte att säga till fransarna. Tro mej ;) Dom är så jäkla egensinniga.  ;D
Haha.
Japp, gummiborste har den.

KickanLilja
0

Jag provade en mascara med gummiborste (tror det var den allra första som kom ut…) och gillade den inte alls. Mina fransar är ganska korta och ovolymiga, skulle masterpiece funka tror du?

Cattiiis
0

Har ju redan masterpiece max så jag kanske skulle ta och pröva den här också ;) Hur mycket kostade den?

KaptenKarin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag gillade inte alls Masterpiece Max, för mig hände ingenting alls. Ingen volym eller långa fransar men borsten var bra och separerade fransarna. Tyckte att det var väldigt lös också, fastnade liksom inte. Däremot provade jag min syrras Define A lash eller något i den stilen (grön mascara, tror att den är ganska ny) och den var bra. Men Lancome Hypnose ger perfekta fransar, så prova den om ni vill ha volym och långa fransar. Jag kan inte vara utan den :)

Cattiiis
0

Kan ni skriva pris också? För en fattig människa är det väldigt intressant ;)

KaptenKarin
0

På Kicks tror jag att Lancome kostar 250 kronor. Men åker du te x till Finland på kryssning så passa på att handla tax free, man brukar kunns spara lite slantar :)

Man kan också handla på nätet, brukar också kunna vara lite billigare. www.strawberrynet.com www.beautyplanet.se

KickanLilja
0

2000 Calorie kostade inte så mycket har jag för mig, runt 100-lappen…

Harrygirl
0

Supersnyggt!

Cattiiis
0

#13 Det var ju ett väldigt bra pris faktiskt. Får nog ta mej in till jönköping snart…

Lizzan
0

Kul :)

juliapettersson
0

Jag brukar också använda två mascaror. Just nu börjar jag med Masterpiece Max, sen lägger jag på lager av L'Oreals (den där gröna) mascara.

LinneaG
0

Kanske det man ska testa på, att ha två olika, jag kör alltid med två lager av samma.