Hos Frissan - vågat/fegt?
När ni ska till Frissan, är ni vågade eller fega?
Tyvärr tillhör jag nog den fega skaran. Men sist jag var där så sa jag att jag vill göra något vågat! Typ mörka slingor i mitt ljusa hår
( om det nu kan kallas vågat).
Nej, vi gör slingor åt det röda hållet - koppar! Sa Frissan! Ooops tänkte jag.. Shit ska jag se ut som hon i desperate housewife?
Men det blev fint iallfall :)
Är ni vågade? Eller Fega?

jag tar oftast en vanlig frisyr, men har oftast kapat kanske 15-20 cm.
jag ger dom alltid fria händer ;)

Är nog feg, klipper oftast topparna. Men det är väl för att jag är nöjd med min frisyr. :)
Är ganska feg. Eller, har vart hos frissan kanske 1 gång dom senaste 10 åren (men ska börja gå dit nu) och då va jag hyffsat våågad iaf och vågade klippa upp och snedlugg
Jag är väll också en av dem fega, då jag är en sån som verkligen typ tänker *åh nej dem gillar inte min frisyr* typ ^^' men jag lät en kompis klippa det och det blev väll rätt bra men ska typ klippa mig på jullovet ;)

Jag klipper mig inte direkt längre, vill ha långt hår. Så när det väl behövs så får mamma kapa topparna,

Mitt i mellan ;)
#8-9 Ja, det är vågat ;)
klippte från låångt till kort , modig xD
Jag är väl bland de mer vågade… Men känner min frisör privat också, så jag litar på henne till 100% och så vet hon ju min personlighet och stil och vad jag gillar och så… ;)
Men så älskar jag roliga frisyrer också, tål inte att ha bara hängande platt hår… Dessutom går jag aldrig nånstans utan att fixa till det ordentligt. Går aldrig ifrån frisören med exakt samma frisyr två gånger i rad… ;)
Klippte mig senast idag, en väldigt ny och kul frisyr. ^^ Ska se om jag kanske kan fixa bild…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Sist fick min frisör göra vad hon ville. Jag skulle både klippa och färga. Jag visste inte om jag skulle bli ljusare eller mörkare när jag gick dit;)
Men hon talade om allt innan…och jag blev supernöjd.
Jag gillar att ändra lite ibland..vill inte ha samma frisyr jämt. Sen har jag ett hår som växer ganska fort så jag är aldrig oroad över att det ska ta lång tid innan det växer ut.
Jag är också vågad hos frisören, jag menar, håret växer ju faktiskt ut igen osv :D
Jag är vågad! Låter frisören göra lite hur hon vill och hur hon tycker de passar mig.. brukar ha en ide med mig iaf så hon inte behöver hitta på allt själv. Men jag har nog haft dem alldra flesta frisyrer.. från super kort till jätte långt.
Jag känner inte att jag ska behöva vara feg pågrund av mitt hår. De är JAG som ska vara nöjd med det, ingen annan! Men blir de fel och jag blir missnöjd växer de ut igen.. Så farligt är de ju faktist inte.. Mitt hår växer jäkligt fort.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#15 vad fpr du betala för ett frisör besök? för det ser ju ganska avanvcerat ut med olika färger och så?
#15 Lite sådär har jag nu… Fast bara på ena sidan ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Här är en bild på hur jag har klippt nu, precis taget efter att jag vart hos frisören. Dock duggade det och blåste ute, men iaf så har jag två röda effekter, en i fram och en i bak, å så är resten färgat i en kall mörkbrun färg. Så har jag en sne tuppkam mitt på huvve, de är den som är lite eh, nermejad av duggandet och blåsten, men förövrigt så.
Haha, sen nu när jag klippt mig behöver jag inte ha ngn produkt i för att det ska bli fluffigt, titta bara på den här bilden från igår kväll, jädras, jag skakade om huvudet lite sen stog det åt alla håll och kanter ^^ varsegod och garva, jag kan göra ganska mycket med mitt hår nu :P
Och när jag väl fixar håret nu så använder jag fibervax, funkar skit bra! Och det var relativt billigt för att vara så himla bra! :D
#21. Jag tror hon menar ungefär som jag, jag har ju långt på ena sidan, och kort på andra [som dig], tror jag iaf, det var så jag uppfattade det.
#22 Aha, som dig jaa.. neeh jag själv har inte så.. hehe.. mitt är kort framtill och långt baktill helt enkelt.
#23. Förstod de, frågade min syster, för på bilden såg de ut som att du hade kort hår fram, å en sån där fjong som min syster har, så jag vart tvungen att fråga, men jag har ganska dålig syn tror jag xP men din frisyr va frän iaf! :D
och imorn ska jag vara färmodell igen :D tjoho! problemet är bara att min frisör vill göra mej gråhårig (sådär som är mode nu). men jag tycker att det är grisfult (ta inte illa upp om nån har det!) så jag får försöka övertala henne att göra något annat kul istället ;)
#21 Såg fel, såg på den där bilden att du bara hade håret bakom örat, trodde det var klippt så.. Men nej, det är mer som MatildaW, fast kortare då. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Men gud vad alla är virriga.. förstår ingenting:P
Mathilda, neeh jag har ingen fjong där bak som din syster.. utan de är långt baktill helt enkelt:P
Alex, de ÄR klippt så.. kort framtill och långt där bak.. har inte exakt som sista bilden utan de är bara färgerna, har som den första bilden eftersom jag klippt mig själv. Pust! förstår alla nu:P
#25 grått?:S
#28 ja, grått :S typ du vet sådär superblont, fast med grått i? inte alls fint tycker jag. jag tänker inte förpensionera mej i onödan ;)
Jag har sett den gråa färgen, färgar du så Emma, så vägrar jag säga att du är min syster X''D de är typ silvergråttblont ju ;o
#29 haha.. låter ungefär som råttfärgat eller nått sånt. Så har en massa människor, och dem färgar håret för att slippa de:P
#27 Jo jag vet att du har kort fram och långt bak… Men var just där vid örat… Fast kan säga att jag har kort på ena sidan en bit, men inte på andra ;) Dvs håret börjar bli längre ungefär vid örat… Framför det är det i "öronhöjd" ungefär, eller vad man ska säga. Överdelen på örat alltså. :P Men det är det inte på andra sidan, utan där är det mer "normalklippt" eller vad man ska säga.. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#32. Jag tappade bort mig i din beskrivning xP kan du ta kort? ^^
Haha förstod nästan att folk skulle göra det.. ^^ Kan ta kort nån dag när det ser vettigt ut.. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#31 nej, det är inte råttfärgat.. fasen, vet inte hur jag ska förklara;P men om du tänker dej platinablont med en skvätt grått i typ.
hum.. okej, och de ska vara populärt menar ni?:S Stackare.. hahaha!
Jo, nu förstod jag Alex.. Jag har "polisonger" kvar eftersom jag tycker de blir så tomt annars:P och jaa.. jag har ju kort på båda sidorna:P hehe.. men de är tufft me sådär som du beskriver och som Mathilda har med:)

rätt vågad är jag, tkr jag ;P
För ca 4 år sedan klippte jag från midjelångt hår till lite längre än axlarna, färgade det mörkare..
Förra året klippte jag från halvlångt hår till page
för ngn vecka sedan klippte jag snelugg ^^ ganska vågat för mig, har inte haft lugg sen jag gick på dagis typ ;)
just, glömde säga att jag har klippt bort allt hår två gånger. hade längre en till axlarna. och nu har jag kanske 3cm där det är som längst ;D trivs bätte i kort hår. och jag känner mej löjlig när jag har långt hår.
Jag är vågad, säger som jag vill ha det.
Och kanske sedan, lite mer på luggen? Eller så är det hon som säger det!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Jag tycker inte det är nån idé att gå till frissan om det inte syns :P Så jag klipper av jättelångt hår till page, från svenneblond till platina till kolsvart, från ingen lugg till raklugg. Allt för att det ska synas att man gjort nått :P
Just nu håller jag påå sparar ut håret å har lite problem att komma på vad jag ska göra, håret e svart å e lite svårt att ändra på det med :P
Lite seg, men nu kommer en bild i alla fall.. Fast bara från ena sidan. :P Men det kanske syns ändå.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Fega skulle jag tro. :P Var kanske 2-3 år sen jag var hos frissan sist. Ända sen dess har jag klippt mitt hår själv, är jätte nöjd med det. :)