Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 1032 ggr
KaptenKarin
0

Dagens make-up!

Tänkte försöka mig på en tråd med en liten utmaning till alla här på Glamour.iFokus.

Imorgon när du sminkat dig tar du en bild på ditt ansikte. Lägg upp bilden i den här tråden och berätta lite om vad för smink du använder och hur du gör när du sminkar dig, gärna lite tips och råd också. Ingen supermake utan en helt vanlig vardagsmakeup.

Roligt att se hur ni ser ut och få lite inspiration :)

Sandra76
0

Yes!! Äntligen…jag har försökt att få igång lite make up inspiration, men äntligen en till!! Vill ha mer make up här på fokus!

KaptenKarin
0

Helt klar! Tänk, vad vore livet utan glitter, långa ögonfransar och putiga läppar ;D

LinneaG
0

#2 - riktigt glamourös tjej! ;)

Sandra76
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag säger detsamma. Fick hem 10st rouger i fredags, 10st olika färger. Rouge är det jag har minst av..hehe… men det är bara sååå kul att variera sig ju;)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ec2bcaa2-252e-4cb8-b488-0162a49fed33&Filename=Fyrinnae blushes2.jpg)

KaptenKarin
0

Wow! Vart kommer dom ifrån?

LinneaG
0

#4 - spännande, jag ska beställa lite olika skuggor, när man har lite nytt, då längtar man nästan till nästa dag för att prova på nästa produkt.

The_Rat
0

#4  Vill också ha! ;P

Sandra76
0

De är från USA, Från Fyrinnae . De har en massa roliga ögonskuggor oxå. Jag har skickat efter därifrån och har lite roliga skuggor att leka med. Men det är låång leveranstid. Deras Rice primer är också bra;)

Nutiz
0

#4: Blå rouge? Det var något nytt, haha

KaptenKarin
0

Nu ska jag hoppa in i duschen för att sedan sminka mig och göra mig iordning. Så snart kommer dagens makeup!

KaptenKarin
0

Här kommer dagens make-up. Måste skynda iväg en stund så jag kommer in lite senare och berättar vad det är jag har i fejan ;)

GucciDior
0

#11 Fina ögonfransar!

KaptenKarin
0

#12, tack! Jag har världens bästa mascara så det är den som gör det.

GucciDior
0

#13 Vilken mascara har du då? Mina ögonfransar brukar typ kladda ihop sig.. :/

KaptenKarin
0

Jag använder Hypnose från Lancome. Världens bästa mascara enligt mig :)

KaptenKarin
0

Här är sminket jag använde idag.

• Foundation från Clinique
  • Rouge från Clinique
  • Bronzing från Clinique
  • Mascara från Lancome
  • Ögonbrynspenna från Oriflame
  • Läppglans från Chanel
KaptenKarin
0

Här kommer en till som man kanske ser lite bättre på. Har tyvär en kass kamera och jag är verkligen ingen modell, haha!

The_Rat
0

Nää va snyggt Cool Både sminket OCH sminkningen!! ;)

Sandra76
0

#11 snygg make up, fräsch! Och rouget från clinique gav ha-begär!

Ok, min då. Den har ju suttit sen imorse, men färgerna är kvar..hoppas jag;)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=a503a906-3cb8-40d1-b54f-65258fb11ef6&Filename=make up wine4.jpg)

Sandra76
0

Detta har jag använt..

Every day minerals foundation med make up pensel

Urban Decay Primer Potion

Ögonskuggor: På hela ögat Oriflames eye bubble i färgen blossom. Homewrecker från Fyrinnae i yttre ögonvrån, upp mot ögongloben och undre fransraden. Entremauve från MAC i ett V i yttre ögonvrån och även som en eyeliner (med blöt eyelinerpensel) på övre och undre franraden. Som highlighter Good China från Everyday minerals.

Ögonbrynpenna från Oriflame (finns inte med på bild)

Rouge: Mesmerize från Fyrinnae

Mascara: Wonder lash, svart från Oriflame.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=a9a8dd09-c5d8-4488-9b7a-3fb90ba7b372&Filename=make up tools 7 jan 08.jpg)

KaptenKarin
0

Wow! Hur snyggt som helst! Önskar att jag kunde sminka så bra och passa i det. Jag ser jättekonstig ut i ögonskugga :(

Sandra76
0

Nej då! Alla passar, det gäller bara att hitta sin färger eller nyanser. Och bara man övar 2-3 ggr så kan man få dit skuggor snyggt och hur lätt som helst!!

Cattiiis
0

Du får det att låta så lätt :) För oss vanliga dödliga är det väldigt svårt ;D

KaptenKarin
0

Vad tror du att jag passar i fär färger då? Bilderna på mig blir ju så kassa eftersom min kamera är jättedålig så det är kanske svårt att se.

LinneaG
0

Riktigt snyggt! Jag har tyvärr ingen kamera, hade tänkt köpa en idag men den fanns inte på lager :(
Men har nog lite gamla sminkbilder hemma som jag kan visa :P

Zandra---83
0

#24 Det funkar oftast väligt bra att ta en ärg som får ihop med kläderna eller helt enkelt sin favorit färg och sen olika nyanser av den låta de gå ton i ton med varandra.

LinneaG
0

#24 - tror du passar i det mesta, speciellt grönt, guld och brunt.

Sandra76
0

Många av mina kompisar hade nästan aldrig hållit i en ögonskugga än mindre använt. Men nu är de riktigt haja på det. Bara man tar 4-5 minuter och testar framför spegeln(kanske innan tandborstning) jag lovar, man lär sig snabbt. Sedan genom att få tips och fråga ..exempelvis här på iFokus?!!

#24 De bilder jag såg nu tänkte jag på Olivgrönt? Annars så passar man i alla färger, det handlar om att hitta bäst nyans. Så det är svårt att säga färg, om personen sedan köper fel nyans av färgen. Man ska ta det man själv trivs i;)

LinneaG
0

Jag fick hem 4 olika skuggor från Oriflame idag, de ska testas i veckan!

Sandra76
0

#29 vilka skuggor var det du fick hem?

Jag gillar  Oriflmes skuggor, de sitter bra på mig hela dagen.

LinneaG
0

#30 - hmm..vet inte riktigt vad de hette, men var rabatt på de i senaste katalogen. Tog rosa, svart och champange. Sen någon grön kräm skugga på stift.
Sist fick jag hem en rosa skugga på stift där den var en grön penna på andra sidan av stiftet, den skuggan satt mycket bättre än de andra krämskuggor som jag har testat!

Sandra76
0

Ok, ja då vet jag. Singelögonskuggorna -den rosa och champagnen använder jag mycket. Illuminate eye crayon de på stift har jag alla men inte använt så mycket, mest som highlighter. Jag tror att du menar en från Giordani gold som haft krämskugga och stift i samma penna, den har jag inte testat men min mamma har en av dessa och hon gillar den också.

Kul med nya saker att testa!

Moonstrike
0

Dagens.. ser helt muppad ut då jag blixtrade mig själv i fejan, men iaf..

vit kajal (H&M)
svart mascara (MF masterpiece max)
använde också ögonfransböjare^^

Moonstrike
0

mer normal bild..