Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettshopping
Läst 1381 ggr
Ceciliaolucifer
0

När kollar ni prislappen?

När ni är ute och shoppar kläder eller skor. Provar ni kläderna innan ni kollar prislappen? Eller är den avgörande ifall plagget ens provas?

Själv har svårt för att lägga ut pengar på kläder. Så tyvärr tittar jag alltid efter prislappen först. Kanske därför jag inte har så mkt kläder. Penga mun

LinneaG
0

Oftast kollar ja priset innan, beroende på om det är nåt ja verkligen vill ha eller om de är nåt ja bara tyckte va snyggt. Den senaste tiden har ja faktiskt inte kollat priserna, och de märks på kontot tyvärr :(

EmmaG
0

Priset är det första jag kollar på! Har man inte gott om pengar måste man de

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

[HannahoHenrik]
0

Alltid innan, kostar det för mycket orkar jag inte ens pröva, onödigt lidande =)

Rickard07
0

Innan….

Sandra-
0

När jag provat plagget. Annars så brukar jag se priset när jag kollar storleken :P

davidia
0

jag kollar alltid prislappen först.

Harrygirl
0

#1 Hehehe ;)

Kollar oftast innan jag får för mig att prova.

Moonstrike
0

Olika. Men oftast innan.

Sandra
0

För att ens komma i närheten av prislappen måste man ju gå in i affären först… så rolig är jag numera. Tycker inte det är ett dugg roligt att gå i affärer nånstans. Men när jag väl kommer in i butiken så kollar jag priset först.

[slo]
0

Det beror lite på vad jag är ute efter och vad kontot säger… Vissa gånger har det inte blivit förrän i kassan :)

KajsaM
0

Oftast innan :)

SofiaR
0

brukar kolla precis innan jag ska betala eller står i kön :P bryr mig oftast inte om priset,

LinneaG
0

kan hålla med slo, beror på va man har på kontot :)

[slo]
0

#13 Värst är det när man hittat ett par grymt schyssta jeans, och man står i kassan: "ja det blir 1200kr tack"… Ehh, ja, varsågod då :P

LinneaG
0

#14 - de är inge kul! sist blev de två par för 1300kr/st, de kändes!!

Lans
0

Kollar alltid på prislappen först. Sen kollar jag på vad det är. Vill ju inte fastna för något tokdyrt i onödan!

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Liss
0

Jag brukar gå och kolla på kläder och om jag tycker de är snyggt brukar jag se prislappen när jag kollar stl. Skulle aldrig få för mig att gå fram till disken utan att ens kollat priset. No way!

fast brukar glömma kolla ibland när jag bara går och kollar.. så måste jag springa tillbaka och kolla ifall jag faktist hade råd.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Neywaz
0

Jag kollar alltid priset först men det är oavsett om jag är svinrik eller fattig som en kyrkråtta. Vill ha koll på vad jag köper :)

LinneaG
0

#17 - jag kollar också alltid priset innan jag går till kassan :)

IdaS-A
0

Kollar priset efter jag har provat.

Liss
0

#19 Ja men då visste du ju ändå att dem där två par jenasen skulle svida i plånboken?:P eller hur.. Då har du ett val;D hehe

Harrygirl
0

#21 Jag tänkte samma sak :D

Snuggelsterror
0

Jag kollar aldrig prislappen, eftersom jag inte behöver det. Jag tar vad jag vill ha och behöver, oavsett pris.

/ Dr.

Gullan402
0

Med i princip noll kr att satsa på kläder till mig själv så kollar defintivt prislappen först.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Tina-A
0

Jag kollar ALLTID prislappen innan jag ens kollar storleken.

Ser nåt jag gillar, kollar priset. Är det för dyrt behöver man inte ens bry sig om att prova.

Är det billigt kollar jag om det finns en passande storlek.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

thilda-
0

kollar alltid före :)

Snuggelsterror
0

Man blir nästan chockad över den utbredda fattigdomen i dagens Sverige. De flesta låter prislappen avgöra, det är ju sorgligt att höra.

/ Dr.

thilda-
0

mm jag har ingen sedel press hemma precis

Snuggelsterror
0

#28 Jobba hårdare så får du cash och framgång..

/ Dr.

Lagerquist
0

Jag kollar priset innan 8) Är det hutlöst prövar jag inte ens, men ibland kan jag prova bara för att det är så snyggt XD

demon_sid
0

Själv går jag och shoppar fett på myrorna gillar deras mode.

Harrygirl
0

#31 Ja, du om någon måste ju veta vad dem har att erbjuda. :)

Karkkainen
0

Kollar alltid på priset först, fattig som man är ;)

Snuggelsterror
0

# 31 Har dom pälsar där?

Hls, Dr.

demon_sid
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

34 # Prova gå in där en salig blandning av allt från skor till antikviateter;)

Snuggelsterror
0

# 35 Tack för tipset! Jag letar efter en fårpäls och en ryssmössa, eftersom jag ska till Ryssland snart på en pokerturnering. Det ska ju vara så kallt där, då vill man gärna klä upp sig snyggt samtidigt som det håller värmen.

/ Dr.

Tina-A
0

#27: Utbredda fattigdom? Bara för att man kollar vad ett plagg kostar innan man köper det är det ju långt ifrån sorgligt. Tänk på dom som inte ens har pengar till mat varje dag. Har du så enormt mycket pengar att du kan köpa onödiga saker som kläder osv oberoende av pris tycker jag att du kanske kan göra en god gärning till julen och skänka pengar till de som verkligen är sorligt fattiga.

Tina

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Liss
0

#37 Håller med! Att kolla vad saker kostar tycker jag innebär sunt förnuft

Sovgott
0

Priset är det sista jag kollar på. Jag köper det jag vill ha om jag tycker att det är värt sitt pris. Men häromdan provade jag en fin vinterjacka och jag behöver verkligen en ny för min gamla har gått sönder så jag kan inte stänga den, men när jag såg att jackan kostade 2000 kr nånting hängde jag tillbaks den på galgen och gick.

Snuggelsterror
0

# 37 Visst kan jag skänka pengar till fattigfolket. Skulle jag göra också om jag visste att pengarna når rätt mottagare. Man vet ju att mycket av det man skickar försvinner på vägen. Mer chockad över hur utbredd fattigdomen är här på forumet, men man får det man förtjänar och som man bäddar får man ligga. Jag är också van med avundsjukan i Sverige.

/ Dr.

Liss
0

#40 Vilken tur att de finns något som heter Lycka! Och Kärlek! De kan man få även om man inte äger alla pengar i världen.. och hellre det än pengar måste jag säga. Förstår att du är avundsjuk;)

modellflickan
0

#41 Vad bra skrivet! :)

Snuggelsterror
0

# 41 Okej, men jag är hellre snuskigt rik! Jag hyser kärlek till mina pengar.

/ Dr..

Liss
0

#43 DE om något är sorligt!

Cavello
0

Jag kollar alltid priset först.

Denna kommentar har tagits bort.
LinneaG
0

Kan vi hålla oss till ämnet i denna tråd. Är trist att behöva ta bort inlägg i flera trådar…

Snuggelsterror
0

# 50 Jag tycker vi höll oss till ämnet i ett mer djuplodande perspektiv.

Dr.

LinneaG
0

#52 - det går lite i överstyr. ni får ta det per pm om ni vill fortsätta!

Micce11
0

Själv kollar jag in plagget först, vill ju inte se ut som en påtänd julgran med konstig beklädnad bara för att det är billigt. Visst köper jag billiga kläder men det är inte det avgörande i första läget.

Liss
0

#54 Haha.. man kan nog se ut som en påtänd julgran även med vissa dyra kläder om de vill sig illa;)

senna
0

prislappen först.

Karkkainen
0

Innan jag provar plagget, fattig som man är :P

Micce11
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#56 Jo det är ett vanligt fel, på tok för vanligt fel… Det kan bli helt bedrövligt med det dyraste mixat i alla möjliga former.

Sosso
0

Priset innan. Annars blir jag besviken när jag ser hur bra något sitter på mig och är alldeles för dyrt!