Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 1897 ggr
LinneaG
0

Korsett

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vart kan man hitta korsetter? Idag köpte jag en på H&M (den på bilden) dock va den för stor. Vill helst inte att de ska se ut som underkläder, tycker de kan va snyggt under en skjorta eller liknande.

Någon som vet en bra sida eller affär? (bor i sthlm)

/ Linnea

E_hjo
0

Kan du inte köpa en mindre från HM då?   : D

EmmaG
0

Goth/rock/metalaffärer brukar ha korsetter..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

LinneaG
0

#1 - 75B va den minsta, vill ha 70B :(

paronskrutten
0

Korsetter är svårt att hitta i bra storlek, enklast är att gå till en korsettmakare, dock kan det bli väldigt dyrt..

Helena

E_hjo
0

#3 Ahaaaa…. Så tråkigt…   :|

Beafer
0

eller så syr man en själv :D det håller jag på med i skolan nu :) då får man den precis efter sina egna mått. kan inte bli bättre!

juliapettersson
0

#6, jag sydde en när jag gick i nian som faktiskt blev snygg. Och precis, man får efter sina egna mått. Dock är de måtten åldriga nu, hihi…

KickanLilja
0

Jag har faktiskt köpt mina på Kapphal och Lindex. De passar perfekt, mycket lättare att hitta en korsett som sitter bra än en BH faktiskt…

LinneaG
0

oj de skulle ja vilja kunna göra, sy en egen, men de är nog inget ja klara, ni har ingen bild på¨de?

RADiOACTiVPiG
0

haha, jag ska också leta efetr en korsett och den ska inte bara vara för att vara snygg ;) hehe

LinneaG
0

#10 - den ska ju ha lite funktion också ;)

Beafer
0

#9 vill du ha bilder när jag syr den eller när den är färdig?

LinneaG
0

#12 - när den är färdig :)

Beafer
0

#13 det ska jag kunna fixa. vi måste ju alltid dokumentera våra färdiga produkter. men den blir nog inte färdig före jul. vi har bara en lektion kvar innan jullovet.

Liss
0

Emma, jag vill se när du syr:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Beafer
0

Lisfis, jag får kolla om jag kan låna någon kamera på skolan så  får jag väl dokumentera från början till slut ;D

LinneaG
0

Köpte en till på H&M lite annorlunda, svart med lite guld och silver mönster på framsidan med ett svart sidenband precis under bysten med en liten 'diamant' i mitten.

Beafer
0

#17 det lät fint :)

juliapettersson
0

Korsetten jag sydde var en "riktig" korsett, alltså med snörning i ryggen så man kundre dra in magen ordentligt.

Beafer
0

#19 hade den fjädrar också?

Zandra---83
0

#17 Den låter ur snygg! Jag köpte en för et par år sen på lindex, den var verkligen röd! Kanske ta och leta reda på den? Tycker verkligen om korsetter, synd bara att de är lite svara att få tag på snygga som just som du säger inte ser ut som underkläder.

LinneaG
0

#19 - sån skulle jag också vilja ha!

LinneaG
0

denna funderar jag på att köpa.

Var denna jag köpte, men ska ta en egen bild, där såg den inte så fint ut :P

juliapettersson
0

#20, vet inte vad du menar med fjädrar, men jag sydde in ett antal "pinnar" eller vad man nu ska kalla det, så det blev som stolpar som gjorde korsetten stadig.

Zandra---83
0

#23 Gud vad avis jag blir! ;) Den är ju hur snygg som helst!

LinneaG
0

#25 - finns på H&M :) ska se om ja kan fixa kort på den, har inget minneskort :(

IdaS-A
0

Ska det vara en underklädes korsett eller en "top-liknande"?

Gina Tricot har just nu fina korsetter som inte är underkläder. H&M brukar ha fina underklädes korsetter. Ska man ha en riktig får man nog leta i lite dyrare affärer.

LinneaG
0

#27 - är väl ute efter lite både och, ingen riktigt underklädes men ingen helt vanlig slät heller. Provade en vanlig helt slät på H&M men den satt och såg konstig ut!

IdaS-A
0

#28 Har 2 st från H&M fast underklädesmodellen.. använder aldrig dem längre även om det är kul att ha.. stagen böjer sig efter ett tag så det buktar ut, inte så snyggt under en topp..

Fick låna en "riktig" korsett av hon som sydde min balklänning, shit pommes! Den var helt underbar.. Priset stod på kartongen, höll på att tuppa av när jag såg det haha.. Var livrädd hela kvällen för att något skulle hända med den :)

IdaS-A
0

#28 Har 2 st från H&M fast underklädesmodellen.. använder aldrig dem längre även om det är kul att ha.. stagen böjer sig efter ett tag så det buktar ut, inte så snyggt under en topp..

Fick låna en "riktig" korsett av hon som sydde min balklänning, shit pommes! Den var helt underbar.. Priset stod på kartongen, höll på att tuppa av när jag såg det haha.. Var livrädd hela kvällen för att något skulle hända med den :)

Beafer
0

#24 japp, det va sånna pinnar jag menade :) tycker nästan att det är dom som avgör om en korsett är bra eller inte. har du fjädrar som inte formar om sig typ när man sitter ner och så? jag ska ha sånna i mina korsetter, så jag undrar om dom funkar som dom ska :)

Liss
0

Jaa du får faktist göra en egen tråd och visa bild för bild emmsan:P

Dem där stålpinnarna kan vara skit rent ut sagt. Jag har en skit ful korsett ärligt talat.. köpte den när de var så jäkla inne för något/några år sen.. den är svart me massa krussidull på:P och dem pinnarna viker ut sig när man sitter så man ist ser skit fet ut.. det tycker jag är dåligt. även om en korsett inte är underkläder så bör de ju ha sin funktion.. annars skulle de inte heta korsett!:)

#31 Du får sy en till mig med?Oskyldig

Sandra
0

Linnea - Erotikshopen Romantica här i Bålsta har visst fina korsetter. Såg reklam för de i lokalbladet… men de kostar ju därefter är jag rädd =/

juliapettersson
0

#31, okej! :) Nej, mina formade sig inte. Kan lägga upp bilder sen.

Tina-A
0

#23: Den har jag också köpt.

Jättebilligt: korsett + trosor = 98kr

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Alex
0

Finns ju en hel del att hitta i erotikshoper… Och såna finns det ju hur många som helst på nätet. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

LinneaG
0

#35 - jo den var billig, därför den hamnade i korgen :P

Vet inte riktigt hur det känns att gå in i en erotik shop, skulle inte vilja gå ensam iaf :P

Zandra---83
0

#37 Syrran älskar de erotikaffär som finns här i stan, just för att de ha så snygga kläder där. Men jag säger som dej! Jag skulle ej heller vilja gå in där själv, vill knappt gå in med syrran heller så har bara varit inne i den som ligger mitt inne i stan en gång och det var runt förra julen tror jag ;), men de var skit snygga korsetter, men ändå. ;)

Liss
0

Vi har en erotikaffär som ligger mitt i smeten i ett av gallerihusen. Så de är ju inte så deskret precis.. man ser dildogrejerna när man går förbi:) Men jag skäms dock inte alls över sånt där, är ju skit skoj!

Dem har iaf också väldigt snygga trosor..

Alex
0

Äsch, inget att skämmas för heller! Dessutom, finns ju hur många nätbutiker som helst. Bara att beställa :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

juliapettersson
0

Såhär såg den jag gjorde ut, dock lite liten nu, haha! :D Och har inte snörat den på bilden.
Framifrån:

juliapettersson
0

Bakifrån:
Och ursäkta mjukbyxorna…

LinneaG
0

kanon snygg!

Liss
0

Ja just de, har ju en annan också.. men den är verkligen underklädes korsett. Vet inte ens varför man ska ha den på sig.. den gör ingenting. bara är där:P Jävligt kort också måste jag ju säga.. humff

Lite mörk bild, men de syns nog

LinneaG
0

#44 - den skulle man kunna ha under en skjorta eller liknande, tycker den va snygg :)

Liss
0

#45 Njaa,, den är ju liksom formad som en bh där uppe.. så de vet i tusan.

LinneaG
0

#46 - jag tycker det kan vara snyggt under en skjorta som man låter en knapp för mycket vara oknäppt :)

LinneaG
0

Bild på den, blev dock inge vidare bra

juliapettersson
0

Snygg!

LinneaG
0

#49 - tack! :)

amsson
0

#23 den har jag =) den är fin, men passade inte min byst alls =/ typiskt

thilda-
0

#23 den grå svarta har jag :) köpte fel storlek men.. ska fixa det efter jul =) den är grymt snygg :D

LinneaG
0

#52 - satt den bra? fast att det var fel stl då :)

thilda-
0

#53 haha fick inte ens på mig den :P alldeles tok förliten :P både runt om och på bysten :P

Abstinens
0

Jag köpte min första på en tantunderklädsaffär inne i örebro för massor med år sen. sen köpte jag en underbystkorsett i lack, men bytte den mot en i lila satin. Ska man ha det ovanpå kläder föredrar jag helt klart underbyst.

www.odiumclothing.net

orkar inte vrida bilden…