Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: allmänt
Läst 739 ggr
Miniblomm
0

Skådespelare

Jo som min stora dröm är att bli en skådespelare (lite svårt när man endast är 14 år)

jag skulle veta hur allt funkar, hur ska man kunna hitta alla castings som hålls och så, jag skulle värklige nvilla prova, men eftersom jag inte har någon erfarenhet så blir det lite svårare, själv tycker jag att jag kan vara ricktigt bra på att agera (men kameran gör mig lite närvös, men det gåröver om man övar)
Jag komemr försöka kämpa mig till detta nu, fast måsste även sattsa på betygen men jag vill verkligen detta.

skulle ni kunna ge förslag och tips och hur mur man får tag på dom olika castings som hålls.
Det skulle vara jätte snällt ;)

Ni får även ha ett GOTT NYTT ÅR ;D

E_hjo
0

Eh, castings? Haha   ; P
Provspelning eller vad?   :D

E_hjo
0

http://www.statistarkivet.se - Det kanske kan vara ngt att börja med. Står lite tips oså.    :)

Miniblomm
0

Tack så hemskt mycket ;) uppskatta det jätte mycket :D

Om du/ ni kommer på någe mera som skulle hjälpa skulle det va jätte snällt om du skriver ;)

// Clara J

Maja
0

För att bli upptäckt så är statistroller ett superbra förslag!! =)

Miniblomm
0

tack ;) ska ha ett litet snakc med mamma och se om jag kan bli medlem på nånting sånt :)

kom gärnam ed några förslag över övrigt innom detta, shit shyssta ni e ;D 

//Clara J

amandahandersson
0

Jag var med i en film när jag var 8-9 år sådär. Jag gick på en provspelning, sen gick jag vidare till ytterligare en.
Sen ringde dom hem och sa att jag fått en av fyra biroller i filmen :) Det var ju otroligt kul, 5.000 sökande och jag fick en! :)

Det var ganska hårt att spela in filmen. Det var höst och kallt… Vi fick inte ha allt för mycket kläder på oss, så mellan tagningarna när vi var ute satt vi mest i filtar och jackor och frös ^^
Det var ju även en massa omtagningar, det kunde ta en hel dag att göra en scen utomhus…

Det var också långa dagar. Vissa dagar gick vi upp vid 04:30 tiden och arbetet slutade vid 23:00 tiden. Hårda långa dagar…

Men det var även väldigt kul, en upplevelse för livet helt klart!

Pengar fick jag också för kalaset, till och med väldigt bra betalt :) 

Det finns ganska mycket mer att berätta, men jag avslutar här ;)

[Zoie]
0

Lycka till :)

Benjy
0

www.statist.se

där är jag medlem å fått erbjudanden

SpaderKrasse
0

Dom flesta kända skådespelarna har redan som unga börjat med teater, ett tips!

Sen är det bra att ha gått på gymnasium med inriktning
teater/skådespel, ett av dom bästa gymnasiumen är Södra Latins gymnasium på södermalm. För att komma in där måste man göra intagningsprov, en text som man ska framföra.

http://www.son.edu.stockholm.se/Utbildningar/ES%20teater/es_teater.htm