mascarahjälp!
Jag har ett problem… Den enda mascaran som faktiskt funkar för mina ögonfransar har slutat att tillverkas. Mina ögonfransar är riktade rakt ner, så därför böjer jag dem. För at de ska hållas uppe måste jag ha Etos waterproof, det är den enda som inte tynger ner fransarna igen, som jag har provat. När jag har lagt på ett eller två lager med Etos kan jag ha på vilken som helst utan att det tyngs ner.
Någon som har samma problem? Vad har ni för mascaror??

jag har samma problem!! överböjer alltid fransarna så de står rakt upp, kletar på high sky curves (minns ej märke) och på 30 sec pekar de rakt ner igen :(
aliceL - testa Etos waterproof, den är underbar!

Jag spolar ögonfransböjaren under kokhett vatten innan jag böjer - bättre effekt. Böjer även när mascaran torkat (vet att man "inte får", men annars tyngs de ner).
om mina fransar är blöta händer ingenting när jag böjer. däremot värmer jag fransböjaren lite med hårfönen innan

Värm fransbörjaren innan, och böj fransarna på flera olika ställen. Först längst in, sen på mitten, och lite längre ut. Håll kvar ett tag på varje ställe. Funkar för mig iallafall och mina ögonfransar pekar rakt ner utan mascara..

Gu va skönt att man inte har det problemet. Mina ögonfransar är långa och självböjda. Min kompis i högstadiet hade korta och fransar som pekade rakt ner. Hon använde böjare, men ögonfransarna gick av nästan jämt. Måste vara skitjobbigt!

#2 tack för tipset ;D vart köper man? :)
I stort sett alla mascaror från Lancome. Jag använder Hypnose och får riktiga divafransar som blir både fylliga och långa. Men för dig rekomenderar jag L'extreme.
Ska tillägga att L'extreme är en mascara som är gör att man får långa ögonfransar.
aliceL - på ica maxi antar jag.. etos hade ju den innan, men ica maxi ska nog ha den nu.. om den ens finns mer :/..
kaptenkarin - jag har redan långa.. behöver en tunn och stark som håller upp