Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 1973 ggr
Ceciliaolucifer
0

Rökning

Förr i tiden så var det glamour att röka. Endast dem med pengar hade den möjligheten. Då var det statusgrej.

Vad tänker ni om det idag? Är det särskilt glamourigt?
Jag tycker att rökning är vidrigt ;)

Sandra
0

Rökning och glamour går inte ihop. Tycker också det är otroligt vidrigt och jag som är känslig för röken tackar för att det blivit förbjudet att röka på restauranger o dyl.

LinneaG
0

Jag tror inte att det är någon som kopplar glamour och rökning längre. Tyvärr är det alldeles för många unga personer som börjar röka för att det är coolt och häftigt. Hälften i min skola böjade röka mellan åttan och nian, bara för att niorna skulle vara äldst och göra sånt som inte de yngre gjorde.

Nu har åldern gått neråt, min syster som går i sjuan har en i sin klass som röker! Jag tycker det är hemskt!! Vad får de cigaretterna ifrån?

Ceciliaolucifer
0

Vart får dem pengarna ifrån? till att köpa cigaretterna ifrån? ;)

För någon månad sedan var det några småbarn som stod i tunnelbanan och vred och vände på sig och när jag gick förbi frågade dem "kan du köpa ut cigaretter till oss"

DE SÅG UT SOM 10ÅRINGAR. "Nej sa jag, jag köper inte ut till barn"

Griniga dem blev då :)

LinneaG
0

#3 - riktigt bra svar! Köper inte till Barn!

Ja vet inte vart de får de ifrån, kanske föräldrar som röker..

thilda-
0

det är ju förfärligt :S

Skolan som jag gick vårtermingen i 9an.. kiosken brevid där så kunde man köpa cigg och snus.. men endast tjejer :P och killar fick ett nej… så tjejerna i 7an kunde köpa.. och upp åt.. men inte killar :P haha lite konstigt men… men man förstår ju.. det var en turk som sålde :P

Och även inne i "stan" på 2 ställen så kan man oxå köpa ut.. har ett en 10åring köpa cigg med.. men nu har 1 av dom ställena bytt ägare och då gick de inte längre

Rickard07
0

Fanns en sådan runt vår skola med, men nedlagd nu.

modellflickan
0

Jag har aldrig tyckt rökning är glamoröst. Snarare äckligt. Man blir faktiskt ful av rökning. Dessutom är det inte bra för hälsan. Gula dåliga tänder, taskig hud dålig kondition är något alla rökare har mer eller mindre. Gå omkring och dofta cigarettrök är allt annat än glamoröst!

Harrygirl
0

Ja, fyfan vad jag hatar lukten av rök. På vilket sätt ska det vara coolt? Det har jag aldrig förstått…

LinneaG
0

#8 - samma här, jag får svårt att andas och ont i ögonen när jag är inärheten av någon som röker eller har rökt. Det värsta är väl att kyssa en som precis rökt!! usch!

Moonstrike
0

Rökning är vidrigt, ja. En kille i min klass röker.. jag vet inte hur många gånger han har kommit till lektionerna och stunkit rök. Lärarna har t.o.m börjat "föreläsa" honom om att det är dåligt att röka. I början var det bättre, då han troligtvis inte rökte lika mkt + använde mer parfym, mer tuggummi. -.- Jag går i 8n.

LinneaG
0

Det värsta är ju att de förstör sina kroppar så otroligt mycket eftersom de är så unga. Vissa kan tom stanna i växten!

KajsaM
0

Äckligt som tusan :)

SofiaR
0

tkr det är snuskigt.

Murre_Uddiz
0

#2 folk som röker i  9an blir kompis me ett par i 8an, som blir kompis me 7or, o sen röker liksom många 7or, o så.. de e ääckligt

Maja
0

Jag vet en som började röka som.. Ehh.. 10-åring tror jag? Mamman tillät det tror jag..

LinneaG
0

#15 - det är riktigt sjuk. Den mamman kan inte veta hur farligt det är!!

GucciDior
0

Jag går i 6an och i min klass är det en kille som röker.. han kommer bara kanske 1-2 dagar i veckan (skolkar antar jag) och han stinker rök och massa stark parfym!(luktar som starkt rakvatten) Man mår verkligen illa och får huvudvärk när han är i klassrummet! Han satt bokom mej förut och jag höll på att spy i slutet av lektionen. Min kompis frågade vart han fick sina cigaretter ifrån och då sa han, Jag tar från min mamma. Märker hon inte det då? frågade hon. Nej hon är så jävla dum i huvudet så hon märker det inte! svarade han.. Ofta man säger så om sin mamma?! När han väl kommer, kommer han försent och har inte gjort läxan.. Skum kille..

Tina-A
0

Min mamma röker och lät mig smaka första gången när jag var typ… 7? Lixom "här, ta ett bloss!".

Sen igen när jag var typ 10,11.. eller 12? minns inte riktigt.

Det gjorde hon för att jag skulle fatta hur äckligt det egentligen är och när det kommer andra ungar i skolan och säger "här, smaka" så vet man att det är äckligt och slipper smaka första gången när dom är där så man ska "leka cool" och typ gilla det. Sån skit har dock aldrig varit min grej så det skulle inte hänt i alla fall, men det visste hon ju inte när jag var så liten :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Turnado
0

typ 50 % i skolan röker. Om jag skulle göra det skulle jag inte kunna vara med en av mina kompisar eftersom hon inte tål rök :) Men det var ganska hämst i Danmark på tivolit Jag frågade hur gammal en unge var. 10 sa han o han rökte alla var typ fulla :S O deet är vårt grannland. Men jag känner Massor som röker.

Nutiz
0

Appropå ungar som röker… Jag går i 6:an, min kompis såg två killar i parallelklassen stå och tjuvröka bakom skolan… Den ena av de skolkar jämt och den andra har en allmänt konstig familj och kompisar som är typ 16+… Så ja :/
Själv skulle jag aldrig börja röka. Allmänt äckligt bara och förstör kroppen O.o

LinneaG
0

#20 - Tur att det finns såna som dig! Som förstår att det inte är bra att röka! Speciellt inte när man inte växt klart!

Gullan402
0

Visst är det glaumor att röka… Nej skojar bara *lr rättare sagt en undanflykt eftersom jag är rökare, som iof jobbar på att sluta *

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[lolo8453]
0

Slutade röka 1/10.

Hemskt att erkänna det men jag saknar det.

Kanske inte är glamouröst att röka men man (läs jag) känner sig mycket mer avslappnad och bekväm med en cigg i handen.

davidia
0

jag röker..kanske inte så glamouröst men…..jag känner att det luktar illa av rök och tobak.men skulle ha gett mig men har inte blivit så ännu

LinneaG
0

Problemet är väl att ska man sluta måste man verkligen ha bestämt sig för det!
Jag rökte ett tag, men den dagen jag vaknade och kände att jag var sugen på en cigg så slutade jag. Nu kan jag fest röka ibland, men blir så jobbigt, då måste man verkligen tvätta alla kläder.

amandahandersson
0

Nej fy, jag skulle aldrig kunna röka!
Dels är det för dyrt, sen har jag annat för mig än att förstöra mina lungor, och även för andra.

Och jag tycker snus är lika äckligt. Inget skit för mig!

paronskrutten
0

Jag tycker faktiskt att viss cigarettrök luktar gott , men själv skulle jag aldrig röka. Min mamma började röka när hon var 10 och slutade när hon var 27.

Helena

Hajda
0

Rökning är allt annat än glamouröst!
Det är vidrigt, dåligt, äcklig!
Alla tjejerna i min klass röker, inga killar, men alla tjejerna (Förutom jag, typ), har frågat när dom började, vissa började i 7:an, andra i 6:an…. helt sjukt…

Micce11
0

Nej tack ciggaretter är rätt fjantigt. Har aldrig fattat vitsen. Var på fest igår kväll, då plockades det fram en vattenpipa, det var däremot rätt festligt och socialt.

Heda
0

Nej det finns ingenting med ciggaretter som är glamouröst.
Det är vidrigt, man får dålig hy och gula tänder, luktar illa.
Jag är rökare, jag kan fortfarande inte fatta vad det var som fick mig att börja röka från första början.

PonnyAnnie
0

hälften av alla i min klass röker och jag går i sjuan.. Min "kompis" har rökt sen hon var elva och hennes mamma köper ut till henne ibland . Korkat

LinneaG
0

#31 - då kan ju inte hennes mamma vara speciellt klar i huvudet!