Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 2496 ggr
Moonstrike
0

Hur många lager?

Hur många lager mascara, foundation, osv, använder ni? (en normal dag)

Moonstrike
0

jag använder inte foundation, men mascara.. fast jag vet inte hur många lager jag har, för jag "rullar/snurrar" på mascara-borsten. Men när jag använde mascara "normalt" så hade kanske 2 lager..

__iE
0

ett lager foundation, 1-3 lager mascara, beror på hur det blir ^^ sen puder har jag borste så blir ju olika mkt varje gång, typ ^^

Eazyy
0

Ett lager foundation och två lager mascara, har en dålig mascara just nu eftersom den andra klumpar alldeles för mycket (för gammal) så det behövs två lager x)

huldisen
0

Jag fattar inte riktigt, när du menar lager ,menar du då hur många gånger man drar på ögonfransar med " borsten " ? xD

Förlåt för att jag är sämst på att förklara :P

Eve
0

hur många lager mascara jag har beror på.. jag brukar måla en gång, låta det torka och sen måla en gång till.. då blir fransarna mer fylliga. har foundation ibland, men oftast bara ett lager puder som jag ahr applicerat med en borste,, sedan brukar jag ha vit kajal i yttre ögonvrån och vit/silvrig ögonskugga på ögonlocken och inre ögonvrån för att göra ögonen större (:

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Murre_Uddiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

lager? xD
ja sätter ba lite mascara på överögonfransarna mina under e helt störda ;/ XD
sen har ja kajal  också, lr rosa ögonskugga xP

Sosso
0

2 lager kajal ca, och sen om mascaran är ny så tar jag kanske 3-5 lager mascara, är den ca 2 månader tar jag ca 4-15 lösa lager.

LinneaG
0

tar oftast 2 lager mascara på högra ögat och 3 på vänstra :P

Taci
0

Visste inte ens att endel hade flera lager med foundation. Räcker inte ett? Borde det inte se spacklat ut med fler? Mascaran kan ju göra fransarna längre o så om man tar flera lager iaf :) Jag tar ett par lager mascara, o som ni kanske förstått, ett lager foundation ;P

Taci
0

#8, haha jag kör tvärtom (; Tar alltid vänsterögat först, för där blir fransarna alltid sämre :P Så man inte kör på högra o det blir jääättelånga, o så vill sig inte de vänstra alls ;D

amandahandersson
0

Är det bara jag som tycker det ser direkt plastigt och inte så himla snyggt ut om man har "1000 lager" foundation??

Jag har i alla fall ett lager foundation (när jag väl använder det…) och sen kör jag på med mascara så gott det går. Det ska inte vara för mycket - lagomt är alltid bäst för mig!

Liss
0

hum.. lager? Hur beräknar man lager? När jag sätter på foundation tar jag svampen och för över hela ansiktet så att de blir jämnt? Är de ett lager då eller? Och VARFÖR ska man ens ha fler i de fallet? :P
Mascara, ja jag drar tills de är svart? hihi.. förstod inte riktigt konseptet här:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Moonstrike
0

#9 jodå, det finns dom som har flera lager foundation. En tjej i min klass hade 4 lager foundation på skolfoto^^ och det märktes inte ens någon skillnad. Sen finns det flera "fjortisar" i min klass som brukar lägga till ett till lager under skoldan nån gång..

#12 ja, det är 1 lager då, men om du t.ex tar mer foundation och gör likadant igen så blir det 2 lager.

The_Rat
1

#11, Ååh du borde se fjortisarna i vår skola :O Dom har typ 2000 lager. Dom vill ju bara ha uppmärksamhet med det, (alla på skolan vet vad dom heter osv.) ja men mig stör det inte ;) det är deras liv.

Självklart ser det så äckligt ut! ;)

Llinnea-
0

Ett lager Foundation, ett lager Puder. 10000 lager Mascara^^

Taci
0

#13, jaha där ser man ^^ Det värsta är ju ändå när ansiktet är brunare än halsen o resten av kroppen, för man valt fel nyans foundation ^^ Det är nog det värsta smink-misstaget man kan göra, enligt mig :P

Llinnea-
0

#16 Haha, hatar verkligen dem som går runt så. Ser så sjukt ut. Huvudet är typ as brunt och kroppen, halsen är vit som ett lik. Lixom vad är vitsen med det!? ser bara fult ut!

HannaHallgren
0

jag tar ett lager! annars klumpar det bara!

[HannahoHenrik]
0

ett lager foundation men inte alltid o sen puder o massor med mascara, älskar väl markerade ögon

juliapettersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är sminkoholic. Har tusen lager mascara, massor utav foundation för att täcka min rödflammiga hud, puder för att matta av och concealer. Vet inte hur ofta jag köper ny mascara, foundation och puder. Men jag trivs med det, och tycker att min hy blir så mycket finare då. (Jag t höger)

Murre_Uddiz
0

#20 men du KAN ju, det ser ju helt bra ut x)
det ja stör mej på är när det e så jääkla mkt brunare foundation än deras riktiga hudfärg och så ere mer på vissa ställen, fläckar o skit. :P

Liss
0

#13 Ja i det fallet har jag ett lager foundation då, ett lager av puder och .. hum MÅNGA lager mascara..

Ibland har jag ingenting, men alltid när jag ska någonstans.. förutom till mammsen då. Att ha rätt färg är ALLT enligt mig. Att ha för mörkt .. usch! De var ett bra tag jag hade de eftersom jag inte hitta min färg (har otroligt ljus hy) Svårt att hitta alldeles rätt fortfarande för min extremt ljusa hy faktist. Bäst är när jag solat endel.

Flera lager gör oftast att man får dåligare hy också.. de är nog mycket därför jag har bättre hy nu med.. för att jag inte smetar på flera lager.. förut ville jag täcka allting, men nu kör jag bara me svampen and done!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[mjuue]
0

Några lager foundation.. ;P seen typ 2-3 lager me mascara.
sen kanske lite concealer ;D

E_hjo
0

Anväder ju inte foundation men jag tar puder så att det täcker ansiktet och sedan så tar jag 26 742 lager mascara.   : P

Karkkainen
0

Flera lager foundation? Nej tack!
Tar två "lager" med mascaran, inget mer. Använde foundation dagligen förrut, då tog jag ett "lager" och maserade in i hela ansiktet för ett naturligt resultat.

The_Rat
0

Uppdatering: nu använder jag mindre foundation, inte ens ett "helt lager" ;P Däremot lite mer puder, och två lager mascara oftast nuförtiden ;)

SofiaR
0

foundation är endast ett lager, o mascara är väl typ 3-4 kanske? Iaf med den mascara jag har nu för den är inget bra.