Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Läst 96 ggr
Volpes
0

hjälp röd i ansiktet

Hej. Jag kan ingenting om smink så skulle behöva lite hjälp. Det är så att jag är väldigt ljushyad vilket gör att jag rodnar väldigt lätt. Jag har ett väldigt fysiskt jobb och har helt tröttnat på att folk säger "oj, vad röd i ansiktet du är".

Så kan någon hjälpa mig hur jag enklast kan bli av med mitt röda ansikte. Vill att det ska se naturlig ut.

@NN@
0

Du kan använda en färgad ansiktskräm såkallad bb cream eller cc cream eller foundation som är mer täckande, det beror lite på vad du skulle föredra. Det finns massvis att välja på och i olika konsistens

Sindri
0

Så synd att du tar det negativt. Det är absolut inte fel eller fult att rodna. Och det är helt naturligt att bli röd i ansiktet när man anstränger sig.
Jag tycker det är synd om du skall börja experimentera med täckande krämer på hyn, om du har känslig hy så mår den inte bra av sådant.
Jag har en dotter som också har väldigt känslig hy som lätt blir röd, nu har hon som tur är lärt sig att strunta i det, men jag vet att hon tyckte det var jobbigt när hon var yngre.
Det visade sig att hon har rosacea, en inte helt ovanlig hudåkomma. Inget farligt, men man blir lätt röd och det kan utvecklas till fler symptom. Om det är så att du har det så bör du verkligen vara försiktig med vad du använder till huden.

Varför inte bara svara dina arbetskamrater - Ja, där ser ni hur mycket jag anstränger mig/ hur hårt jag jobbar!