Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: naglar
Läst 86 ggr
[Tismon]
0

Naglar

Mina naglar går sönder av ingenting. Har alltid gjort. Flisor trillar av och man kan i princip dra av nagelbitar. Funderade på om gelnaglar vore något. Nu är det så att jag är ganska fattig och har inte råd med salonger eller UV lampor. Men det ska då finnas gelnaglar som inte behöver lampa. Tydligen ska man ha ett underlager, sedan ett topplager.

Mina frågor är då:

• Måste under och topplagret vara av samma märke?
  • Kan underlaget vara vanlig nagellack eller måste det vara en särskild sort?
  • Hur många underlager ska man ha? Räcker det med att måla en gång, torka, och sedan applicera topplagret eller måste det vara fler lager av underlagret?
  • Vad gör man när det börjar gå sönder? Alltså efter 4 veckor eller vad det nu är. Ska man bara fortsätta applicera mer nagellack?
  • Redigerat 2021-11-24 20:24 av [Tismon]
[Tismon]
0

Ingen som vet? :)

JMax
1

Jag har Essie Gel Couture. Helt suveränt bra nagellack! Två lager nagellack och ett lager överlack. Sitter jättebra och ser supersnyggt ut. Har haft andra nagellack under och bara använt överlacket och det ger ett nästan lika bra resultat.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Tismon]
0

#2: Tack för svar! Vad gör du när det börjar flagna?

JMax
1

Då tar jag bort det och lackar om. Det brukar dröja 8-14 dagar för mig. Pekfingrar och tummar slits mest så ibland gör jag bara om dom för att det andra sitter så bra.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Tismon]
0

#4: Okej då vet jag, tack! :)