vikt
nu är det såhär att jag har gått ner rätt så mycket i vikt.men det som är farligt är att jag blir aldrig nöjd.skulle nog vilja va smalare på vissa ställen..har gått ner från 75 kg till 58.hur ska jag göra för att inte gå upp igen.för det vill jag verkligen inte.

För att svara på din fråga så handlar det ju om att stoppa dig samma mängd energi som du gör av med. Det beror alltså på vad du äter, hur mycket, när och hur du rör dig. En del beror det ju också på HUR du gjort för att gå ner.
Sedan måste jag ju bara fråga hur lång du är? Det finns lite av en risk att du går ner för mycket med det tänk du har. Men jag har ju ingen aning om hur du ser ut så jag kanske reagerar i onödan. Hoppas du inte tar det som ett påhopp utan som omtanke!
nej det är lugnt!
jag är 169 lång.i sensommras så gick jag ner för att jag började cykla till jobbet.dragit ner på maten.och endel dagar inte ätit alls.dumt men det blev bara så…..

Äta rätt mängd och röra dig. Så du gör av med lika mycket som du får i dig.
Kan inte komma med såna bra förslag, jag pendlar i vikt hela tiden. När ja flyttade hemifrån så rörde ja mig otroligt mycket, cyklade minst en mil om dagen, promenerade minst 3h med hundarna varje dag och red ca 2 h per dag. Och levde på för lite mat, men gick aldrig hungrig så ja tyckte de va bra. Jag låg på 52 kg o är 171 lång. Men nu sen ja flytta hem igen och äter bättre o tyvärr rör ja knappt nåt på mig så har ja gått upp till kanske 58.
Kan iaf säga att du inte bör göra så som ja gjorde, inte alls bra för kroppen!

Nä, det är ju inte så bra men det verkar du ju ha koll på själv. 58 låte som ett gränsvärde när du är såpass lång som du är. Jag är 163 och iofs inte smal men inte heller överviktig med mina 62 kg. Visst ska man sträva efter att vara nöjd med sig själv, men då är ju inte vikten ett värde som säger så mycket. Är du för mager klarar du inte många dar på en öde ö… *flinar*
ahahhahah,det är sant
äta flera gånger om dagen 5. smårätter. inte småäta och dricka vatten före måltid. men passa dig. du låter rätt så smal
Att tänka på att muskler faktiskt väger mer än fett är något man kan tänka på om man börjar träna!
Själv gick jag upp 15kg när jag började träna 11 dagar i veckan. är 172 och vägde 50, nu väger jag 65. Så det kanske är något att undvika om du inte vill gå upp i vikt ;) Men träna borde man alltid göra i viss mängd för att kroppen ska må bra.
Men du borde absolut inte försöka gå ner mer i vikt.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
träna kan jag ju göra lite gran.spelar ju ingenroll,bara jag inte får tillbaka det jag blev av med:)
#7 Tina, tränar du 11 dagar i veckan? :O

tina: men då gick du ju upp 15 kg muskler väl? :)
själv skiftar jag bara lite i vikt men brukar ligga på 68 kg. Är 1.80 cm lång

#8 Tänk på att du kan se smal ut även om du har muskelmassan och vikt.
För 12 år sedan vägde jag lika mycket som jag gör nu igen 90 kg till mina 154 cm. då började jag att käka rätt, hålla på med min häst som jag hade på foder. Jag gick ner 27 kg på typ 6 månader. Det kunde jag hålla så länge jag höll på med hästar.
Nu efter 6,5 år uppe i Stockholm har jag inte hållt på med hästar speciellt mycket pga att det kostar lika mycket som lägenhetens hyra är, 4200:-/månad. Jag har dessutom lite problem med sjukdommar som gör att jag inte kan träna vad som helst.
Ät regelbundet och uteslut läsk och godis!
I vardagen så ät mer protein och mindre kolhydrater.
Tex en ordentlig köttbit och mindre makaroner, så att köttet blir huvudmålet :)
det funkar ju aldrig att jag ska äta mer kött…….så gott är det inte.