Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Läst 219 ggr
Doudou
0

Allt du behöver veta om fransförlänging

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vem vill inte ha vackra fransar?

Vad är fransförlängning?:
Fransförlängning innebär att man förlänger din naturliga frans, med såkallade lash exentions, man fäster dessa lash exentions på din naturliga frans med ett semi permanent lim. Det finns kit som heter lash exenstions som går att köpa på t ex Åhlens men använd inte dessa. Dem kan skada dina naturliga fransar så gå hellre till en utbildad.

Att tänka på:
Det är väldigt viktigt att arbeta med säker fransförlängning och att gå till någon som är utbildad. Det är viktigt att fransstylist har kunskap om hur fransarna ska sättas för att inte skada dina naturliga fransar. Allting måste formas efter kundens fransar.

Olika typer av fransar:
Det vanligaste i Sverige är singelfransar och volym/hybird där singelfransar är när man sätter en fransförlängning på en av dina egna fransar och volym är när man använder 2-5 fransförlängningar på av dina egna fransar. Singelfransar finns i flertalet olika utföranden som t ex ’flatlash’ , flatlash är en frans som ger mer fyllighet.

Sen finns även megavolym då använder man en extremt tunn frans för att kunna sätta runt tio fransar på dina naturliga fransar.

Skadar fransförlängingfransarna?
Både ja och nej, vi tappar fransförlängningen när vi tappar vår naturliga frans. Fransarna kan kännas lite annorlunda efter att man har tagit av fransarna, men dem återställer sig snabbt. Man ska aldrig rycka bort fransförlängningen.

Hur mycket kostar det?
Singelfransar kan ligga mellan 400 till 800, volym/mix kan ligga mellan 500-1000 och mega volym kan ligga på 600-1900.

JMax
0

Jag vågar inte prova, tycker det är så läskigt när andra pillar runt ögonen…Har färgat fransarna på salong en gång och det var jätteläskigt!! :)

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Doudou
0

#1: Det är faktsikt väldigt mysigt, många somnar det som mest är jobbigt är nog klisterlapparna unde ögonen hahah

Sindri
0

Jag har verkligen trista fransar, korta och glesa. Har provat så många olika mascaror som blir jättefina på andra, men gör inget speciellt för mig.
Jag har försökt med lösögonfransar men det blev bara pannkaka. Fransförlängninglåter onekligen som en lösning, men jag har mina tvivel.
Man tappar ju fransar varje dag, hur vet man att inte de fransar man limmar mot, är de man skall tappa nästa dag?
Kan man överhuvudtaget tvätta ögonen med extra fransar på?

[Tismon]
0

#3: Det finns ett serum som förlänger fransarna. Har prövat det själv, det fungerar :)

Sindri
0

Läste om det för länge sedan. Är det riskfritt?

[Tismon]
0

#5: Det som finns på den svenska marknaden idag bör vara riskfritt. Tidigare fanns det serum som hade negativa effekter och ingredienser som inte var godkända. Men idag så får det inte säljas om ingredienserna inte är godkända.

https://fransar.nu/ogonfransserum-effekter-bieffekter/

Xlash som är den jag prövat och verkar vara den alla tycker bäst om säger: *Precis som med all kosmetika kan vissa personer vara känsliga. Vissa kan uppleva att det svider eller kliar i början när de använder Xlash. Om problemet inte avtar bör du avsluta din behandling med Xlash eller rådgöra med läkare. Obs! Rådgör med läkare innan användning om du är gravid eller ammar. *
https://lyko.com/sv/xlash/xlash-ogonfransnaring-3ml-16f6e238

En guide om det: https://lyko.com/sv/magazine/tips/hur-anvander-man-xlash-serum-for-basta-effekt

Fransar.nu är klimatkompenserad via Offsetta.Inlägget innehåller annonslänkar. Komplement: läs gärna min recension av Xlash ögonfransserum. Fördelar med ögonfransserum Det finns flera fördelar med fransserum, dock finns det också mycket som man bör tänka på innan man använder serum. Läs gärna längre ned om Läkemedelsverkets rapport och deras råd nedan. Men det finns många fördelar också,...
Sindri
1

Nu har jag beställt ett, bra priser denna helg. Få se om det blir något resultat. Lagom till nyår kanske?😊

[Tismon]
0

#7: Härligt, vi får hoppas! För mig tog det kanske 3 månader men det kan säkert variera :)

[Tismon]
0

#7: Jag glömde höra med dig, har det fungerat för dig? :)

Sindri
1

JA! Det är helt otroligt för jag tror ju egentligen inte på under! Det tog ca två månader så såg jag tydlig skillnad. De har blivit lite längre och klart tätare. Det bästa är att jag nu kan använda min favoritmascara som aldrig klumpar sig eller kladdar, och inte behöver leta efter "volymiser" och annat sånt. Jag är jättenöjd. Fick göra en efterstarrop och inte använda den på två veckor, men tycker det höll i sig bra. Nu kör jag var 3 kväll.
Stort tack för ditt tips! 🌹

• Redigerat 2022-03-30 18:00 av Sindri
[Tismon]
0

#10: Vad underbart att det fungerar! Trodde heller inte på det men jo det gör verkligen en skillnad! Hade det inte varit för mina känsliga ögonlock som verkar väldigt irriterad så hade jag använt detta serumet. Kanske i framtiden när huden återhämtat sig 🙂

Inga problem! Vet själv hur det är att ha trista och korta ögonfransar som inte hjälps av mascara 😊

JMax
0

Dottern testar Xlash ögonfransserum och jag ett från Maybelline. Dotterns fransar har fått en grym längd och är superlånga medans det inte syns någon märkbar skillnad på mina. Har den till ögonbrynen nu (händer inget där heller) och ska börja med Xlash nästa vecka.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Sindri
0

Jag testade lite i början på min ögonbryn, och de växte lite, men inte alls som jag ville, utan på sitt vanliga vilda och buskiga sätt. 😉 Så det fick vara.