Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettkläder
Läst 278 ggr
OliviaJW
1

Fläckar på nytvättade kläder

Hej, är det någon som vet hur man får bort fläckar på nytvättade kläder? Köpte en nu tröja och har använt den kanske 2 gånger, slängde in den i tvätten och nu är den fläckig. Har hänt så med massa andra kläder och och fattar inte vad det är! Så sjukt onödigt att behöva köpa nya tröjor hela tiden bara för att alls förstörs, och vet ni hur man får bort fläckar på kläderna?

Vixxen
0

Vad kommer fläckarna från? Vad har orsakat fläckarna?

OliviaJW
0

#1: det vet jag inte heller, är så konstigt att den kommer ut skitiga ur tvätten

Vixxen
0

Hur ser fläckarna ut? Bild?

Sindri
0

Ibland kan det vara så att fettfläckar inte syns ordentligt förrän man försökt tvätta bort dem.
Har du egen tvättmaskin?
Du måste nog precisera lite mer hur fläckarna ser tu för att vi skall kunna ge råd.

OliviaJW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Här ser ni ungefär hur fläckarna ser ut

Sindri
0

Det där såg ju inte kul ut. Då undrar jag igen om du har egen tvättmaskin, eller om du delar, då kan det ju vara någon som tvättat något olämpligt, haft olämpligt tvättmedel eller annat i maskinen.
Fettfläckar brukar se ut ungefär sådär, men det ser ut som om ett ställe är på baksidan av plagget och det verkar ju inte troligt.

Jag har svårt att ge dig något råd. Det finns något som heter galltvål, du kan ju prova att tvätta med det.

OliviaJW
0

Jag har egen, eller familjen tvättar ju också men det är ju samma tvättmedel. Hjälper galltvål mot att få bort från kläderna också?

Sindri
0

Galltvål används som smuts- och fläckborttagare, men jag kan inte garantera att de hjälper mot de fläckar du har.

OliviaJW
0

#8: ska testa att få bort dem iallafall, tack för tipset!

OliviaJW
0

Tack så jätte mycket för du skrev Sindri, fläckarna är helt borta nu!

Sindri
0

Åh, vad glad jag blir! Tack för att du berättade! 👍