Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 968 ggr
LinneaG
0

Jobb

Är ditt jobb nå glamouröst?

Själv jobbar ja på Beijer Byggmaterial, inte de minsta glamouröst! Bära tunga kartonger, blanda färg och förklara vilken skruv som behövs till gips. Hur glamouröst låter det :P

En kompis lämnade mitt nummer till en nagelsalong idag, där de söker en receptionist/telefonist och samtidigt får man lära sig att 'bygga' naglar. Låter lite roligare va?!

Vad jobbar du med?

amandahandersson
0

Jag går 9:an, så jag jobbar inte…

Men mitt drömjobb är att bli egen proffstränare (travtränare), och innan det lär jag få jobba som hästskötare några år, och det är inte glamouröst för 1 spänn! ;)

__iE
0

Jag går 2:an på Handel o Administration.. Så när vi har APU, som varje onsdag nu, så är jag i en kläd butik :) Lite glamouröst ? :P :)

Sandra
0

Jag har det glamorösaste jobbet av alla!!!!! Lastbilschaufför ;P Kånka o dra med stora tunga pallar hit o dit o nedförlut o sidolut. Trånga passager så man tror att man ska dra i med hela skåpet både åt sidorna o när man svänger. F*n att folk inte kan bygga så att en lastbil får plats utan problem. KAn man fråga statsministern om sånt? =)

Linnea - håller tummarna för den där salongen! Är det en heltidstjänst då?

LinneaG
0

Sandra - kul med nya jobbet? Måste träffas någon dag!

De är en heltidstjänst, eller ja jobbar när de har öppet, vet inte riktigt vilka tider de har. Men problemet är att de kanske blir som n utbildining, att ja jobbar utan lön o får lära mig fixa naglar eller om ja tom får betala för de. vet inte riktigt än..

Linda
0

Jag jobbar på stardoll det e väll ganska glamouröst;)

Ida
0

Jag jobbar på ett partikansli i Riksdagen. Kanske inte så glamouröst, men pretentiöst. ;-)

Johanna
0

Jag jobbar som boendestödjare .. o den dan det blir glamouröst att byta blöjör o torka skit så har jag ett glamouröst jobb ;)

skämt o sido.. det är ju verkligen inte bara det.. o jag trivs väldigt bra på min arbetsplast, bra arbetskamrater o chef, nytt o fräscht boende, helt ok lön o bra tider…

Benjy
0

Går på gymnasiet men mina framtisplaner är väldigt varierande. Alltifrån radiopratare till polis, journalist till att jobba inom media/tv.

Är intresserad av allt! :D

Beafer
0

jag går på gymnasiet jag med. textil/design. men när jag är färdig ska jag utbilda mej till väktare ;D

Liss
0

Hihi, du är så söt.. från symaskinen till pubbarna om nätterna;P Du kommer vara stencool Emma!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Taci
0

Jag kör gods. Sitter i en bil hela dagarna, går ut för å lasta in o ur smutsigt gods, jätteglamouröst ^^

Beafer
0

haha, eller hur! och så kommer dom tro att jag är helt ofarlig, tills jag gör mina karatejujutsusupertech-moves ;D HAAAYA!

Liss
0

Ja, så kan du sy din egen väktardräkt.. eller kanske en ninjadräkt under.. som du tar fram i svåra lägen;P Neh, men de kommer bli kul.. dem kommer säkert tro dem kan ta dig.. men dem har inte sett emmas vrede!;)

juliapettersson
0

Jag jobbar helger i ett stall, inte så glamoröst… Dock är det stall Tilly (har fött upp världens vinstrikaste travhäst), så stallet är ju inte så risigt direkt ;)

Linda
0

#14 Va är det sant!!

Ha ha min styvsyster är Helene Wikström hi hi kanske har du hennes kille som chef?

Krama dem från mig

Tina-A
0

Jag jobbar som danslärare.

Att bli svettig på jobbet är väl inte någon höjdare men dans i sig är väl rätt glamouröst. Det kan vara det i alla fall :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Linda
0

#16 Absolut:)

Rickard07
0

#14, Lycka till på Lördag då, tänker på 2 årings succén.

casandra
0

jag jobbar inte, inte än, då jag fortfarande går i skolan. (industriprogrammet)
däremot så ska jag väl börja jobba på alla loven på ett av företagen här då, eftersom vi har det samarbetet mellan skolan & företagen.
vet inte om jag kan säga att det är ett särskilt glamouröst jobb, men det är kul & det bästa av allt är att jag har så otroligt roliga "arbetskamrater", kommer verkligen bli toppen tror jag :D

Liss
0

ja, jag har ju inte skrivit nått.. håller på me blommor! Vet inte om de är så glamouröst.. vattnar, arrangerar, plockar fram, beställer osv osv.. men de håller väl inte i sig kanske. söker andra jobb hela tiden. Försöker få i butik och de är väl kanske lite glamouröst då kanske.. me smycken i glitter och så.

De är väl dock inte min dröm kanske.. vet inte vad den är! sångerska kanske:P

Sandra
0

Linnea - Det är jättekul! MEN… det är långa dagar. Har haft övertid minst 1 timme varje dag sen jag började. Men idag fick jag sluta i tid!! En kille som jag samkörde med idag i Kista tog mina hämtningar. Synd bara att han glömde meddela mig för jag åkte till alla ställen men fick ju inget gods med mig.

Hoppas verkligen det blir nåt med den där nagelsalongen och att du slipper gå utan lön! Borde de inte göra så att du jobbar o utbildar dig samtidigt? Det gör ju vi nu.

LinneaG
0

#21 - inga körningar till beijer :D

Engla
0

Jag jobbar på en tidning, inom handikappförvaltningen, med en tjejgrupp och så studerar jag. Så det är väl bara tidningen som är glamouröst. Glad

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis