Sötsug
Har fått sånt sötsug nu senaste veckan, efter ja ätit och nästan hela tiden.
Hur kan ja bli av med det?
Tyvärr har vi tillgång till godis på jobbet, men inte till frukt eller mackor eller liknande. Så de blir ju att man går o köper en liten godis.
Ibland är de inte bara sötsug heller, kan bli sugen på bakelser eller något sött och gott som mättar!
Kan någon hjälpa mig?
ojoj, det känner jag igen mej i. skillnaden är väl ett jag har det hela tiden. men jag brukar antingen försöka äta något annat sött, typ frukt eller nått. och om jag har tid just när jag blir sugen brukar jag gå ut och gå. det hjälper lite ;P

Köp dig ett fetingpaket med russin! hehe

#2 - russin är iofs gott :P
Men va tror du allt på jobbet skulle tro, gå runt med ett russinpaket i bakfickan :P
Jag brukar vara sugen på bakelse eller tårta jätte ofte. Och ibland brukar jag dessutom köpa mig en bakelse.. varför inte! Jag lever bara en gång.. så varför ska jag inte unna mig en god jäkla bakelse:P Så är de bara att röra sig lite mer efter det.. och så är de över.. snipp snapp slut!:P
Eller så köper jag mig torkad frukt.. otroligt bra och nyttigt.. och får bort endel av suget iaf. men jag har svårt för att få bort sötsug med något annat än just sött!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
du kan göra negerbollar ;) haah. gör ja om de nu e så ;P äter inte godis o sånt,, sen har ja ätstörningar också ;(
strunta i va alla andra tkr! ;) haha. frukt, nått nyttigt kanske? :P småsaker. men småät inte haha ^^ inte bra för tänderna elr magen. annars kan du alltid äta mål på fasta tider o efter ett tag e magen van vid det o så slipper du va hungrig emmelanåt :P

Jaaa, nu kom jag på! Gör kladdkaka som du tar med dig till jobbet. Sen kan du ju bjuda chefen osså, kanske du får löneförhöjning! ;-)

Det sjuka suget har jag jämt! Otroligt jobbigt.
Jag brukar äta godis i stort sett varje dag och tja… Jag gillar det ^^, Det smakar gott.
Som lis1 sa, man lever bara en gång. Läst någonstans att kvinnor brukar spendera ca 40% av sitt liv åt att banta. Hemskt tragiskt tycker jag.
Godis är gott *sjunger* :)
Visst är det egentligen inte bra och eftersom man bara lever en gång kan man ju se det från andra hållet, man borde ta hand om sig själv.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#8 - ja tänker inte direkt på att ja går upp i vikt av allt små ätande, utan mest på att de inte är nå bra med att trycka i sig sötsaker hela tiden och inge bra för tänderna.
Det är riktigt tragiskt att kvinnor lägger ner nästan halv sitt liv på att inte äta ordentligt eller gott.

Jag känner igen mig, ibland känner jag mig nästan sjukligt sugen, som en alkoholist fast med godsaker…
I våras tröttnade jag och bara slutade att köpa onyttigheter. Hade med mig äpplen till skolan och åt en fyra styclen per dag. Den första veckan var jobbig, men sen försvann suget totalt! Kände mig nästan äcklad när jag såg godis och sånt. Detta höll i en-två månader, och nu är jag tillbaks… Men snaaart ska jag sluta igen! ;)

#10 - jag hade också så ett tag, när ja hellre tog en frukt än godis, men de höll bara i ett tag. Men de va så skönt, va aldrig direkt sugen på godis!

Jag tror också att ersätta sockret med fruktsocker är en bra ide ,, det är ju iallafall nyttigt!
Neh, att trycka i sig JÄMT är ju inge bra för varken kropp eller hälsa.. men om man är sugen kan man ju faktist tillåta sig själv ibland ändå:) Brukar ju inte precis köpa en bakelse varenda dag (även om jag skulle vilja de):P Men jag har fördelen att inte gå upp i vikt heller..
Men som sagt, de är sjukt tragiskt att alla är så fixerade vid ens vikt och att man bantar hela tiden.. ät då ist lagom och GOTT!
men som sagt, jag testade torkad kiwi idag.. de var skit gott:) går inte åt så många då, för man blir rätt mätt på dem!:)
Tur jag har perioder där jag inte är sugen e nästan aldrig längre x)
jag går upp i vikt fort som fan :(