raka benen - aj aj
Hur gör ni för att få släta fina ben när ni rakar? Ibland lyckas jag men ofta blir det röda fula hårsäckar och svid efteråt… aj aj. Sen är de fula jättelänge….
Hur göra? Tycker det känns lite otäckt att använda hårborttagningsmedel osv. Vax gillar jag inte heller…
Använder du en bra, och relativt ny rakhyvel/rakblads"huvud"? Kan tänka mig att en dålig och/eller utsliten gör mer skada än nytta.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

fick hem en test hyvel, va kanon bra, ska leta fram tråden där ja tipsade om den.
Jag får ärr för att jag slinter så
Helena

#0 Använder du rakskum?
Smörj gärna efter åt och låt rakningen ta tid så ni inte är stressade ärr är ju inte så fint ju;)
Jo, hyvlarna kan vara både använda och nya…
Får testa att ta det lugnare nästa gång
.

ja har alltid fått flammiga ben efter ja rakat de. Men nu duschar ja alltid innan och smörjer in ordentligt, ibland med salva och ibland med barnolja, iaf när ja använder vanlig rakhyvel.
Den ja har nu måste man använda i duschen, funkar kanon!
orkar inte lägga ner energi på att raka benen. känns inte alls viktigt för mej ;P men det är inte direkt så att jag har buskar på benen, mina hår syns typ inte alls :)

Jag vaxar men jag har en kompis som använder rakhyvel utan blad ,, det är typ bara plast ,, men den funkar väldigt bra!

Jag vaxar men jag har en kompis som använder rakhyvel utan blad ,, det är typ bara plast ,, men den funkar väldigt bra!
Jag brukar strunta i att raka när de är kallare såhär.. har alltid jeans iaf. Men ska jag ha klänning eller kjol kör jag ju såklart.. och då har jag en ladyshaver.. funkar bra för mig. brukar ibland även ha skum!:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆