Naglar
Idag har ja märkt en spricka i en av naglarna. Nu funderar ja på om ja ska kapa av alla naglar och gå till salong och fixa de, förlänga.
Eller bör jag låta mina växa, de går av hela tiden. Nu är de första gången som ja lyckats ha lite längre naglar som har hållit iaf två veckor. Har använt olika medel för de ska växa snabbare och för de ska bli hårda. Men känns inte riktigt som om de hjälper nå mer.
Vad gör ni åt era naglar? Hur ser de ut?
jag har alltid jätte korta naglar. känns fräschast så. eftersom att jag går textil och design så får jag alltid textildamm och annat smuts under naglarna. så det är ingen idé med långa naglar för mej. men jag har hört någonstans att man kan skära en citron på mitten och "doppa" ner naglarna i den. dom ska tydligen bli hårda då :P ingen aning om det funkar dock!

#1 - oj, det lät spännande! Aldrig hört förut!
Själv jobbar ja på Beijer, ett byggvaruhus. Men sitter mest i kassan så naglarna blir inte så påfrestande. Men en dag som idag går de av, iaf mina egna. Lyfter tunga kartongen med 10.000 spik i.

Jag har samma problem, mina naglar växer jättefort men delar/spricker jättemkt.
#3-4haha, puman och näsan fick vara med också:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#6 *he he* 
#8 Bäbishund
mycket fin bild!

Idag eller imorgon på morgonen ska ja fixa naglarna. En kompis till mamma som ska fixa de, är utbildad. Kostar 650 första gången och efter det 400.
På en riktig studio här i närheten kostade det 800!
#9 mm.. visst är han sötgo;)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
jag tycker du ska gå och göra iåning dina naglar för sprickor i naglarna kan vara sköra naglar och då behöver man något som hälper så mitt råd är manikyr!

#13 - imorgonbitti blir det förlägning :)

Har precis varit och gjort naglarna nu, mycke bättre material än sist. Det var nu gele som man bygger upp nageln med, eller bygger på den så den blir längre.
Det tog undefär 2 timmar. Skulle dock ha velat ha lite längre, men det tyckte inte hon då naglarna växer så pass mycket att de skulle bli alldeles för långa tills ja ska tillbaka nästa gång.
Det som va bra va att ja hade tre egna naglar som va lite längre än de andra, eller rättare sagt inte lika korta som de andra :P
De lät hon va och målade på gelen eller var det var utan att förlänga de. Så de får växa själva!
Förhoppningsvis ska mina naglar växt tillräckligt för att slippa förlänga det nästa gång. Då kommer de bara kosta 350 kr, betalade nu 500kr.
Ska försöka ta bild när ja kommer hem.
#15 ok, vill se bild sen :)
Det här är kanske lite OT - men nu har jag ett fult litet "blåmärke" på min ena lillfingernagel.. efter att ha slagit i handen i en vägg :/