Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 1504 ggr
thea_eliasson
0

Puder som foundation?

Hej!

En tjej på 15 år som inte är inne i det här med smink men skulle nu vilja täcka LITE i ansiktet. Jag har inte mycket att täcka så därför känns det onödigt att lägga på full foundation för mig. 

Min första fråga är då om man kan ha puder som bara foundation och om det isåfall finns speciella puder för det?

Min andra fråga är om det är lätt att applicera för en nyörjare?

Tacksam för seriösa svar! :)

lunaticIam
0

Concealer kanske? Då kan du täcka de områden du vill täcka utan att täcka hela ansiktet. Så gör jag och så har jag lite puder på bara 🙂

vendelay
0

Jag är SÄMST på smink och jag fick tipset att testa concealer från Rituals, de har två nyanser som funkar om du har relativt ljus hy. Här är den ena:

https://www.rituals.com/sv-se/lighten-up-peach-1100343.html

Mycket enkla att använda för mig som knappt använder eyeliner liksom. Jag rekommenderar de "pennorna" :)

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

thea_eliasson
0

Tack så mycket för svar!!

emeliiiiieee
0
TatsuOni
0

Jag har tidigare använt endast puder, utan någon foundation och det fungerade bra. Idag använder jag en mineralfoundation och kan då välja lite hur täckande det ska bli, samtidigt som det är snällare för min känsliga hy.

Om du t ex har mörka påsar, finnar eller liknande på enstaka ställen så concealer  det bästa🙂

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Jojaton
0

Puderfoundation - absolut! Vanligt fixeringspuder kan bli fläckigt om du blir varm, så det hade jag undvikit :) är du osäker hade jag gått till en Kicks- eller Åhlensbutik och frågat om hjälp :)

Johanna - Instagram

Facklan
0

om du har foundation hemma som stämmer i färgen testa att blanda i handen 50/50 med fuktcreme …. då täcker den litegrann o du kan laborera lite olika proportioner jag gör det eftersom jag inte känner mig bekväm med för täckande i ansiktet 

Lycka till !