Hårförlängning
Ni som har/har haft hårförlängning, hur mycket pengar la ni ut på det och hur sköter ni håret så det ska se bra ut så länge som möjligt?
Kan vara kul att höra, själv har jag inte löshår just nu, men har haft ett bra tag. Jag köpte håret själv, och bad en bekant sätta i det om jag inte klarade av att sätta i det själv så jag la kanske ut 700-800kr.
Brukade ha i silikondroppar på topparna så de inte skulle se så slitna ut, och så tvättade jag inte själva löshåret så ofta, utan bara mitt eget uppe på huvudet.
På bilden har jag blont och svart löshår. Gillade att experimentera lite :)
Kan också passa på att fråga om ni har tips på hur man får mer volym på håret så det ser lite fluffigare ut? :)

Vad duktig du är som satt in själv, har inte dock sett så många som lyckats med bra resultat dock.
Det skilljer lite i pris om man ska ha inflätat eller vax fästen etc.
Runt 5-6 tusen kostar det när jag ringde runt.
Såg jätte bra ut på bilden:)

jag har köpt eget hår som min kompis satt i åt mej, köpte all för cirka 2 tusen, det var med lim oxå då.. men mitt hår är äkta hår så det kostade 1990 kr.. har haft mitt sen september, har tagit ut och satt i det tre gånger tror jag det är.. coh färgat det fram och tillbaka, jag tvättar mitt med vanligt schampo, sen packar jag inte det en gång i veckan.. är det nåt mer så kan du bara fråga =)..
vet inte om man ser så bra på bilden, men det är brunt underhår, och så har jag det i lockar,
Mitt kostade 500 kr. En kompis satte i det på mig så det var det enda jag betalade. Håret räckte att byta med ca 5 gånger :) Lägger uin bild när jag kommer hem

#2 vad fint ditt hår var på bilden!
Blir inte ditt löshår slitet av vanligt schampoo? Fick höra någonstans att man skulle vara noga med vissa saker i schampoo som kunde torka ut löshåret och göra det slitet.
Vars beställer ni erat löshår ?
#0 Det såg jätte bra ut :) På er andra med.

#5 tack! jag beställer från taj mahal :)

#4 tack så jätte mycket..
ne mitt hår blir inte alls slitet..
putt

Jag har funderat på att köpa det,och räknst lite på det och skulle väll ligga på ca 500-800 beroende på vad jag tar,jag kommer i så fall beställa från exclusivehair.De tyckerjag har bässt pris och så fick jag en del prover så jag kunde se vad jag skulle välja om jag ville ha min naturliga hårfärg.Så de är super att prata med!

Jag betalade 4500:- för mitt med vaxfästen. Då är det riktigt hår. Sattes i hos frisör. Tvättar det med vanliga shampot men är försiktig med balsam/ inpackning på fästena då de kan lösas upp. Använder inpackning på längderna vid varje tvätt och flätar det när jag ska sova. Dessa kan jag ha upp till 8 månader om jag sköter det rätt. Vill också nämna att silikon som inte är vattenlösligt inte alls är bra för håret!!! Köp ett vattenlösligt om du inte använder ett djuprengörande shampo.

Jag gjorde förlägning i Turkiet, usch aldrig igen! I och för sig kanske man inte skulle förvänta sig ett bra resultat. Men de blev kanon fint första dagen, lång ljust hår. Men dagen efter när ja hade sovit med fläta så såg det ut som barbie hår! Så fult, gick inte att få tillbaka det fina blonda.
Det här limmade de fast, limpistol och smältlim!! Efter kanske tre veckor började de lossna bit för bit. Men när ja väl ville ha bort alla gick det inte! Vi provade med allt! Provade t o m t-sprit i håret/på fästena. Tillslut hittade vi en hemsida som hade ett medel för detta, beställde och det fungerade som tur var!
Jag skulle vilja gå till frisör och göra ordentligen där de flätar in, men då mest för att få håret tjockare, har redan lite längd.

jag funderar också på att ha sånt, men inte för längden har så långt hår redan utan för att få de tjockare
nån som har gjort weaving metoden?
igår förlängde jag håret med weaving metoden. 1100:- la jag ut.

#14 Bild!!! 
#15 har tyvärr inte bild.. klippte av allt hår efter ca 24 timmar.. jag va helt desperat, det gjorde så ont och kliade så in i helvete.. har dessutom så otroligt känslig hårbotten så allt kändes jag vet inte vad! jag låg o vred mig i sängen 2 nätter, kliade mig överallt och grät. jag mådde skit med hårförförlängning.. dessutom har jag såpass tjockt hår att "barbie" håret som va löshåret då syntes otroligt mycket o de såg då jätte falskt ut.. såå inatt klippte jag av hela skiten! *pustar ut* fast mitt egna hår råkade komma med så har inte så mycket hår kvar nu dock
aldrig aldrig aldrig att jag gör om detta!!

#16 Gud vad jag tycker synd om dej!Gud vad tråkigt att det blev så fel för dej!
#17 ja de va tråkigt, tycker jag med. men jag mår bra nu och har erfarenhet av att hårförlängning endast betyder en sak; falskt.
#18: Delar din åsikt :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#19 woow nån håller med mig.. ;O

#20 Jag skulle gärna testa hårförlägning då mitt hår både är tunnt och kortare än vad jag vill ha det (med min tunhet i håret så ska jag ej ha längre än till typ axlarna inte ens så längt för att det ska se bra ut).Så vil gärna testa hårförlägning,men nu efter läst vad som hände dej blir jag tveksam!
#21 förstår dig, man blir verkligen sugen på att få de där drömhåret man drömt om, men att lägga ut flera tusen spänn på att bara få lida den närmaste veckan är ingenting att rekommendera! om du ändå vill ha det, välj INTE weaving, de må vara skonsamt mot själva håret, men hårbotten blir helt förstörd, iaf min, för jag har så känslig hårbotten. mitt råd är att låta bli o va nöjd med de håret du har!

#22 Jag kan ej mycket om de olika typerna ex weaving,men jag tror att jag är mest inne på träns eller så,då kan man välja från dag till dag vad man vill ha för frisyr.Vad tror du om det?
Jag tycker att, om man ska ha förlängning, borde man sattsa på clips! Alltså träns som man kan sätta i varje dag.. då kan man bestämma själv när man vill ha de och hur. Desutom är de mest skonsamt mot håret!:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#22 Va det äkta hår du hade i? När jag hade rastaflättor så sved det så otroligt mycke. Jag trodde aldrig att jag skulle klara det. Men det finns ett medel man kan ha i hårbotten som kyler ner den och gör att det inte svider. Men man kan inte komma ifrån att det inte svider när man flättar det så hårt man gör vid weaving, rastaflättor mm. Det går över när spänningen lättar lite. Synd att du råka klippa ditt eget hår också.
#25 det var äkta människohår ja.. skulle aldrig få för mig o ha plasthår ;O

Har tänkt förrut på hårförlängning. Vet faktiskt inte varför =S Jag har redan tillräckligt långt hår. Men om jag ändå skulle ha haft kort hår (lite kortare än axlarna), så hade jag nog valt hår som man kan sätta dit och ta bort när som helst :)
Kan faktiskt inte så mycket om just löshår x|
Jag vill ha hårförlängning på ena sidan, där jag har ganska så himla mkt kort hår. Men jag vet inte om de går när man har så kort hår som jag.

hårförlängning är förjäkla snyggt! endel kompisar har det och jag måste fan glo i minuter X) jag har haft clips, sånna man kan ta ut & sätta på när man vill. gah :)
Idril jag förstår vad du menar. Första natten så gjorde det fruktansvärt ont i hela hårbotten. Man gör flätan så hårt man kan för att resultatet ska sitta längre. Men efter 3 nätter så släppte det onda på mig.
Jag har provat med lim, vax och att sy in,smälta , microrings. Det bästa tycker jag är att ha limmat.
Att köpa på Thaij Mahal eller hur dem nu stavas är helt åt fanders. Ingen kvalite och det var bara att kasta efter en "användning" jag köpte kvalitets hår ifrån perukmakarna i sthlm och det håret har jag kunnat återanvända hur många gånger som helst.
Det finns juh happyhair.se och fannyhair,se och allt det där men det är onödigt dyrt. Det är riktigt dyrt att beställa därifrån. Gå till en perukshop och köp löshår av kvalite och sen till en afroshopp och köp lim. Perfekt och hur enkelt som helst.