Ögonskugga
Hej alla! Jag har ett problem, jag kan verkligen inte göra ögonskugga, det blir så fruktansvärt ojämnt, så jag brukar alltid be mina vänner fixa min ögonskugga om jag ska på fest eller liknande.. Men jag vill lära mig att göra det själv bra utan att vara beroende av andra, jag har typ tusen olika ögonskuggspaletter som bara väntar på att bli använda. Dessutom fäster inte ögonskuggan bra på ögonlocket.. Snälla hjälp.
Jag har faktiskt aldrig testat ögonskugga så jag har inga tips men det finns ju massor med videos på youtube där de visar långsamt och tydligt, har du testat att lära dig av en sån? 🙂
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
För att få ögonskuggan att fästa ordentligt och hålla sig kvar så bör du använda någon typ utav "eyeshadow base/primer". Kan tyvärr inte rekommendera något märke, då den jag har inte säljs längre.
För att bli bättre på att sminka dig så är det bara att öva🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Smashbox Photo Finish 24h Eyeshadow Primer är den bästa, du behöver pyttelite så den är riktigt dryg, och skuggorna sitter heeela dagen. Bara du fixerar delarna av ögat där du ska sudda (globlinjen och uppåt) så blir det mycket lättare. Sen är halva jobbet gjort om du har bra borstar. Det är värt att investera i några riktigt bra suddborstar (MAC 217 är guld värd)
Johanna - Instagram
Lägg en primer på ögonlocket innan du lägger skuggan. Ha bra sminkborstar så att du kan sudda och fixa så du blir nöjd. De där applikatorerna som följer med i paletterna är totalt värdelösa :P
Jag gillar borstarna från Real Techniques, de är i syntethår och alltså inget djurhår :)
Dina ögonskuggor kanske är gamla eller bara har dålig pigmentering? Underlaget, borstar och produkt är viktigt att ha bra kvalitet av för att det ska bli bra och sedan öva öva öva :)
Medarbetare på Akvariefisk ifokus
96 l med kampfiskhonor och ett 30 l med en kampfiskhane
Även märket Urban Decay har bra eyeshadow primer potions, som får ögonskuggan att fästa på huden. Detta märke hittar man enklast i Kicks webshop.
Om man har svårt för "vanliga" ögonskuggor, kan man testa ögonskuggspennor. Lancome har linjen Ombre Hypnose Stylo Longwear Cream Eyeshadow Stick, som jag tycker håller bra. Dessa finns exempelvis på Kicks och Åhléns.