Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: allmänt
Läst 837 ggr
[smalldreams]
0

få fina fötter

Hur får man finare fötter? tips?

exempel; någon salva "fotinpackning" fotbad, fila eller vad som. Kom med tips

vendelay
3

Jag brukar trä påsar på fötterna och smörja in ordentligt med kokosolja och sova med det en natt (alltså ca 8 timmar). Lite kladdigt men jag torkar av fötterna lite när de kommer ur påsarna och sätter på mig strumpor direkt. Brukar egentligen göra det typ en gång i månaden men nu var det ett bra tag sen sist.

Tycker det funkar jättebra i alla fall!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Grace2009
0

Fotbad, eller om du tar ett trevligt vanligt bad, så fötterna mjuknar upp riktigt. Då gnuggar jag bort död, torr hud med en pimpsten. Torkar med handduk och smörjer sedan med en fotsalva och strumpor på. Försöker göra detta en gång i veckan. Jag kvällsduschar, så jag tar efter duschen på kvällen och smörjer fötterna och strumpor på som får sitta på hela natten. Mina fötter (och hälsenor 😮) blir väldigt torra så jag får smörja efter varje dusch.

emeliiiiieee
0

Jag kör fotbad med mjukgörande salt, skrubbar lätt med sten, filar med elfil och sedan smörjer jag in med en riktigt fet kräm eller kokosolja(beroende på hur återfuktad jag vill bli), på med både påsar och strumpor och ha det över nätten :) Mina fötter har aldrig vart så lena som nu. Gör detta iallafall 1 gång i veckan

nypisnina
0

Fotbad med bikarbonat gör susen för mina tassar. Följt av en bra fotkräm. Däremellan smörjer jag fotkräm efter varje dusch, rikligt och så sätter jag på mig strumpor så jag inte glider omkring.