Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: kläder
Läst 1197 ggr
Odd
6

Herrbyxor för korta killar?

Sitter här och funderar på att skaffa ett par nya byxor, eftersom de som jag äger för tillfället håller på att falla sönder, men jag köper aldrig kläder och har ingen aning om var man kan hitta det jag är ute efter så jag tänkte höra här inne om någon kunnig person kunde vara till hjälp?

Är det någon som vet var man kan få tag på ett par bekväma, lite lösare (inte säckiga) jeans eller byxor som inte är överdrivet långa i grenen, som skulle sitta bra på någon som är 162cm? Dagens modeskapare verkar tro att alla män är över 175 och saknar rumpor.

Jag gillar inte skinny jeans eller byxor som smalnar av ner mot vaderna, föredrar bootcut eller regular (loose blir alltid för stort) men mitt största problem är att alla byxor som jag tycker är snygga antingen inte finns i min storlek, eller så blir de helt oproportionerliga och grenen hamnar närmare mitten av låren än midjan.

Gjorde en snabb googling och det är den här stilen/passformen som jag skulle vilja hitta, färg får gärna vara antingen mörk, ljus (klassiskt ljusblå jeans) eller svart, men inte pastell eller alltför skrikig.

Som sagt är jag 162cm, relativt vältränad och smal men med bredare höftben, och hittills är de byxor jag ägt varit stl 29/32. De sitter perfekt i midjan men det har alltid varit urusel passform eftersom det alltid varit precis som om de tagit formen på ett par normalstora byxor och bara klippt av dem… Jag har testat W27-28 men de blir för små (28 kan fungera på vissa stilar, men som sagt, proportionerna 🤐) och W30 halkar av och L29-30 blir ändå alltid för långa i grenen.

Fysisk eller onlinebutik spelar ingen roll!

Nu blev det här väldigt långt, men om du orkade läsa allt och fortfarande vill komma med råd uppskattas det! 😃

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~