Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 818 ggr
elsa02
0

Längre fransar med serum

Hej! Jag har så otroligt korta fransar. Jag böjer dem med en ögonfransböjare och använder en mascara från kicks, med fiber i. Ibland blir det bra och ibland inte, det är väldigt svårt att få till.

Jag vill helt enkelt ha längre fransar. Har någon här testat något serum? Funkar det?  

http://www.lyko.se/super-glandin/super-glandin-eyelash-serumhttp://www.lyko.se/super-glandin/super-glandin-eyelash-serum

Någon som testat serumet i länken ovan?

elsa02
0

super glandin Eyelash serum, länken funkade inte

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag använder Xlash och den funkar! Ingen mascara på någon av bilderna

elsa02
0

jäklar vilka fransar!! Jättefina! Kommer testa den jag skrev om tidigare, de borde väll vara ungefär lika? Det var nämligen ett bättre pris, hehe

Lyan
0

Tack :-D De är inte riktigt lika långa nu som när bilderna togs men min systers är ännu längre. Jag har ingen aning om de är lika bra, har aldrig provat någon annan. Köper stora flaskan Xlash och den håller i evigheter så jag tycker helt klart att den är värd sitt pris. Det brukar vara extrapris på den med jämna mellanrum också

elsa02
0

Okej, så man måste använda den hela tiden för att de ska vara så fina? #4

elsa02
0

Förresten, tog de lång tid för de att växa?

Lyan
0

Jag använder min några gånger i veckan, om man slutar så ska effekten försvinna när de långa fransarna har bytts ut vad jag har förstått. Det tog ca 2-3 månader från inga fransar till de långa på bilderna

elsa02
0

Måste fråga om du har fått biverkningar efter produkten, har läst lite om den och många säger att de har fått irriterade ögon osv

Lyan
0

Jag är inne på tredje flaskan (snart slut) och på andra blev jag röd i ögonen på förmiddagen dagen efter jag haft på den. Det höll väl i sig en månad eller kanske mer, förutom det har jag inte märkt någonting. Lite konstigt att jag bara reagerat på andra flaskan men har tänkt att de kanske ändrat något mellan första och andra och när jag köpte tredje så hade mina ögon vant sig vid det nya

elsa02
0

#9 Jag har till och med mailat dem, och de sa att de är som alla skönhetsprodukter, att vissa är mer eller mindre känsliga. Men kommer inte köpa produkten ändå, läkemedelsverket har till och med varnat om denna produkt. Tråkiigt :-((

Lyan
0

Var de inte neulash eller vad den hette som de varnade om? Vet att den drogs tillbaka ett tag, men inte den jag har. De kan ju dock ha ändrat innehållet eftersom jag blev röd i ögonen ett tag med andra flaskan och det kan ju ha berott på varningarna. Jag har ingen koll alls på vad för andra det finns förutom att en jag känner använde någon som man bara skulle använda en månad åt gången eller vad det nu var (tror att det var den som drogs in). Eftersom jag, min mamma och syster är nöjda med Xlash har jag inte behövt kolla upp någon annan. Men med tanke på hur sjukt bra den fungerar så finns det säkert minst en märklig/tvivelaktig ingrediens i den, och det gäller nog allting som kan påverka hårväxten på det sättet

elsa02
0

#11 Helt sant.

https://lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/Nyheter-2013/Lakemedelssubstanser-i-vart-tredje-ogonfransserum/

Detta var ett tag sedan de skrev, men ändå. Har sjukt glesa bryn, så tänkte köpa denna xlash och ha på brynen också, har du testat? Finns ju speciella för brynen men hahah det blir så dyrt då :-(  Om jag vågar köpa produkten.

Lyan
0

Såg att Xlash fanns med där också så det kan säkert stämma då att de ändrat något och det var därför jag plötsligt fick röda ögon av dem. Jag tycker heller inte att mina fransar är lika långa längre, men min syster tycker att hennes är längre än de var när hon började så det verkar vara väldigt individuellt. Jag har använt det i ganska exakt 3år nu, men inte varje dag utan det blir väl 3-5 gånger i veckan (dvs när jag kommer ihåg det XD). Jag har inte testat annat än fransarna då jag redan har väldigt bra bryn (skönt då jag hatar att noppa dem och aldrig använder smink), men jag hade en del på ca 0,5cm där jag inte hade en enda ögonfrans och resten var glesa och nu har jag hela fransraden.