Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 845 ggr
sammy78
0

Ta reda på hudtyp etc ??

p { margin-bottom: 0.1in; line-height: 120%; }

Halloj !

Har en “konstig” fråga …… var och hur kan man ta reda på vilken hudtyp man har ?

Helst billigt ….. men alla tips välkomnas !

Så man vet vad man ska använda för att verkligen hjälpa sin hy och inte stjälpa den!

Har inte resurser till några askungebehandlingar eller dyra produkter just nu …. så hmmm kan man ta hand om sin hy på ett bra sätt på en liten budget ?

Har inga vidare problem med min hy … förutom hormonella finnar en gång i månaden !

Så jag vill som sagt bara veta hur jag ska ta reda på vilken hudtyp jag har för att veta att jag hjälper min hy och inte stjälper den !

Tacksam för alla ev. Svar och tips !

Silver83
0

Finns många tester på nätet där man kan ta reda på vilken hudtyp man har. Skulle dock ta dessa med en nypa salt, eftersom det bara finns vissa alternativ man kan välja och du pratar inte heller med en person öga mot öga som du kan förklara för. 

Apoteket kanske skulle kunna vara ett alternativ? Det är ju både gratis med rådgivning där och om de rekommenderar nåt så kostar det förmodligen inte skjortan heller.

Annars finns det ju kliniker man kan gå till, men då misstänker jag att man får lägga lite pengar också för att få en "utredning" på sin hy. Hoppas du hittar nåt som passar dig.

Prenova
1

På Lloyds apotek, och säkert på flera andra också, kan man göra en gratis hudanalys :)