Solskydd som inte ger finnar?
Har torr hy på sommaren går det över till normalt men får problem med finnar framförallt på övre delen av ryggen. Det är något jag har lärt mig att leva med men solskydd gör verkligen allt 100 gånger värre. Även fast jag sköljer av det när jag kommer in får jag stora röda ömma finnar runt hela kinderna och axlarna. Har provat lite olika typer tex. Mouse, kräm, lotion men alltid haft samma problem. Någon som kanske haft samma problem och kan rekommendera ett solskydd som inte ger dessa problem?
Vad har du testat för solskydd hittills? Min uppfattning är att de lite "billigare" märkena har sämre ingredienser vilket gör att det täpper till huden. Gå in och kika på skincity.se dom har solskydd för alla hudtyper. Annars kan jag tipsa om vichys solskydd, det brukar vara bra :)
Varför använda solskydd? Ta istället ett dopp varenda gång du blir torr, saltvatten löser alla problem med finnar, eller sitt under ett parasoll. Tips!
#2 Har eksem och känslig hud så även om jag bara är en liten stund i solen får jag röd och irriterad hud. Sedan blir min hud inte glad på saltvatten samt att jag har fobi för havet så det är tyvärr inget alternativ.
#2 För att skydda sig mot solen? Man använder ju inte solskydd för att återfukta huden (plus att vatten, och speciellt saltvatten, i längen torkar ut huden så förstår inte riktigt hur du tänkte) Jag hade investerat i bra solskydd. Försök hitta ett fysiskt solskydd istället för kemiskt, det brukar man inte få finnar av lika lätt. Var också noga med att tvätta av det ordentligt på kvällen och använd kanske något att försiktigt skrubba med ett par gånger i veckan för att slippa igentäppta porer.
Johanna - Instagram