Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: kläder
Läst 998 ggr
Fridaaaa
0

Bästa/snyggaste Bhn?

Snyggaste/bästa bhn att ha till klänning med liknande rygg.

Dvs inte heltäckande rygg, utan smala band som går i kors eller liknande?

http://img.tradera.net/medium/289/224231289_abe02b50-f686-4cbc-b0f2-56cbd55787f0.jpg

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emeliiiiieee
0

Tycker en freebra passar bra under såna klänningar

Fridaaaa
0

#1 Finns det variant som håller upp tuttarna lika bra som en med axelband?

emeliiiiieee
0

Jag vet tyvärr inte hur den funkar med större bröst, Jag har en vanlig freebra i silikon och jag kan inte leva utan den. Funkar perfekt till min storlek iallafall som är b/c.

Fridaaaa
0

#3 Jag har inte jättestora bröst men tycker inte om när de "hänger" utan vill att de lyfts upp liksom :)  För haft vanlig axelbandslösa bhar men de har kasat, och inte lyft upp :)

emeliiiiieee
0

#4 fördelen med freebran är att du kan sätta den så brösten sitter vid hakan om det är så haha :) Men man kan sätta den lite olika beroende på hur mycket lyft du vill ha :) Jag sätter alltid min så jag får extremt lyft :)

Annars vet jag tyvärr ingen bra bh som funkar med sådan rygg

Fridaaaa
0

#5 Ok får kolla runt, för såg att de bara kan användas visst antal gånger.
Fungerar billiga lika bra som lite dyrare? Tyckte 300-400 kr var llite väl dyrt nämligen :)

emeliiiiieee
0

Jag har testat både Freebra och en för nån hundring från Cubus. Tycker inte det är nån större skillnad på de faktiskt

Fridaaaa
0

#7 Tack, får kolla upp det närmare :)

emeliiiiieee
0

Uppdatera gärna om du hittar nån annan bh som passar under! Är helt klart intresserad av att veta :D

Fridaaaa
0

#9 Ska jag absolut göra :)

Splatter
0

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR3.TRC1.A0.H0.XLow-Back+Bra+Converter.TRS0&_nkw=Low-Back+Bra+Converter&_sacat=0

Low-Back Bra Converter så man kan ha en vanlig bh, vet inte om det funkar med exakt din bild av plagget du länkade.

Annars kan även en backless bustier fungera. Men hittar ingen på ebay och har inte tid just nu att leta efter en på en europeisk sida. :P

Fridaaaa
0

#11 Bilder i #0 är bara ett exempel på hur jag menar :)
För fick hem en klänning idag med smala band som går lite kors på ryggen men superfult med bh som syns där bak :P

Bustier tycker jag inte är bekvämt men bra förslag :)

Lia
0

Freebra Lux E är den enda som fungerar för stora bröst enligt mig. Alla andra är för små, och till och med den är på gränsen. Som sagt beror det på hur man fäster den ifall man vill att det inte hänger, men stora bröst gör ju det automatiskt om man har axelbandslöst. Att den håller 50 tvättar är inget konstigt, en vanlig BH ska man ju inte gå runt med för evigt heller. Personligen kan jag inte gå utan min freebra, men jag är reumatiker och kan inte ha något annat. Så det var en räddare.

Fridaaaa
0

#13 Jag har inte stora bröst :) 
Men gillar inte när de hänger ändå hehe. Och tycker inte det är snyggt heller. Vill liksom hålla dem uppe som med BH :) 

Stod inte 50 tvättar där jag kollade, utan 50 användningar?

Lia
0

#14 Man måste tvätta den efter varje gång annars fungerar inte klistret nästa gång.

Fridaaaa
0

#15 Aa okej, ja jag tycker det känns lite dyrt ändå :/  Mycket dyrare än en vanlig bh kostar så sätt eftersom denna måste bytas ut oftare :/ 

Känns sådär pengar med om man inte trivs med den heller. Hm
Gäller att den lyfter upp brösten med. Viktigt för mig, för vill inte ha dem hängandes :/

Lia
2

#16 Använder man bara den till finare tillfällen håller den ju ändå i 50 fester. Så det är ändå länge. Annars finns det en sorts tejp som lyfter brösten. Då hänger inget.

Fridaaaa
0

#17 Enbart tejp vill jag inte ha, vill ha något som täcker brösten  :) 
Detta är tänkt till andra tillfällen också, i vardagen, men verkar hopplöst att hitta :(

Lia
0

#18 Ja, som sagt fungerar det fint i vardagen också. Det finns nog billigare på H&M för mindre bröst, men det är inte freebra så jag vet inte hur de håller. Om du vill beställa från utlandet blir det bra mycket billigare, men annars är det inte det billigaste. Men det är självklart, det är en superbra produkt.

Fridaaaa
0

#19 Den på H&M håller inte om brösten för 5 öre :( Provat den :( 
Inte råd att lägga stora summor på det varje år :( 

Åh, tja får bli vanlig BH i alla fall, så får det se dumt och fult ut verkar det som :(

Lia
1

#20 Ja, det är nog så att man får betala om man vill ha en bra. Men det gäller ju alla BH:ar.

Fridaaaa
0

#21 köpt många bhar billigt och fungerar helbra :) Fick inte råd att lägga sån mycket pengar på sån BH mer än då och då så hmm

Lia
1

#22 Ja, det beror nog på vad man har för standard. När man väl köpt en riktig BH vill man inte återgå till budgetvarianterna. Men om det duger så kvittar det ju.

Nej, det handlar ju om prioriteringar :)

Fridaaaa
0

#23 Haft en dyrare med, från kommer inte ihåg vilket ställe, dvs sk "riktig BH" men märkte ingen större skillnad, mer än priset :)
Men har man kanske större bröst eller liknande, kanske det gör mer skillnad.

Prioriteringar ja, men inget större klädintresse och annat som måste prioriteras före, även om jag hade haft intresse för kläder så. Så är det med inte så hög ekonomi :)

Lia
2

#24 Jag har inte heller mycket till ekonomi, utan jag sparar till det jag behöver.

Fridaaaa
0

#25 Eftersom jag hade behövt nu under bland annat sommaren så blir det lite svårt. Och mindre pengar över sommaren pga att jag inte får CSN. Så svårt att spara just nu. Men ja annars sparar jag till det jag vill ha, om jag har möjlighet.
Men annat som behöver sparas till också som måste prioriteras före dessvärre.