Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettshopping
Läst 1586 ggr
strobii
0

resväska

det kanske inte helt hör hemma i det här forumet, men det är säkert en del här som har rest också? :) (det brukar vara så glesfolkat i reseforumet tycker jag.) 

jag ska köpa ny resväska men undrar om man ska ha en hård eller mjuk? har haft mjuk hittills men tycker att dom flesta affärerna säljer hårda nu (i alla fall inom den prisklassen jag tänker) och tänkte att en sån ju borde skydda bättre, men det kanske istället är väldigt stor risk att väskan spricker? :o har ju tyvärr sett hur dom behandlar väskorna när dom lastar på och av från flygplan. 

så vad har ni för erfarenheter? är det bäst att köpa en mjuk ändå?

Tjeja
1

Hårda väskor ska vara gjorda för att tåla behandlingen på flygplatserna. Aldrig hört talas om någon som spruckit. Däremot kan ju de lika väl som de mjuka gå sönder i lås och handtag.  Hårda väskor skyddar innehållet bättre dessutom, men är i stället något lurigare att packa saker bra i tycker jag.

Har själv alltid hård väska på flyg för att slippa olyckor som sönderslitet tyg mm.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

strobii
0

jag läste om några som hade råkat ut för att dom spruckit, så tänkte mest hur vanligt/ovanligt det var. men det låter ju mer troligt som du säger att dom faktiskt ska vara gjorda för att klara av sånt :) och ja absolut, sånt kan ju självklart gå sönder oavsett vilken väska man har. 
men då vet jag att det funkat bra för dig i alla fall :)

Maria
0

Jag har alltid hård väska när jag reser. Jag har en bekant som reser enormt mycket (varje månad minst) och han har också hård väska som är helt oslagbart.

/Maria

strobii
0

Åh det låter ju jättebra! Tack för svaret :)

lövsångare
0

Varje gång jag reser använder jag en mjuk resväska, och det har funkat perfekt varje gång. Tror inte att det spelar någon större roll, de är båda tillverkade på så sätt att de ska vara starka och inte gå sönder alltför lätt (såvida du inte köper något billigt skräp, såklart).

Måne If it wasn't for this music, I don't know how I would've fought this. Måne