Ansiktscreme
Jag sminkar mig nästan varje dag och jag känner att jag gärna vill få huden i ansiktet att må bra också, någon som har tips på en creme som även kan tas på ögonlocken? Tacksam för svar
Vad är din hudtyp?
||My Love For Animals Is Immortal||
Kan tipsa om Kokosolja gärna kallpressad och ekologisk. Den kan du använda till princip allt. Hårinpackning till håret , ansiktet , sminkborttagning m.m. Blir billigare med en produkt som du kan använda till allt + att det inte tar lika mycket plats i badrummet.
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits
#3 Nja det är inte riktigt sant, en bra ansiktscreme med bra ingredienser ska man även kunna använda runt ögonen. Jämför ingredienserna på en ögoncreme och en ansiktscreme från samma märke så ser du att det inte skiljer så mycket, förutom priset då :) Men som svar på ts så rekommenderar jag att kolla in Paulas Choice produkter, där finns allt för alla hudtyper.
Med tanke på att kokosolja blivit tipsat om så vill jag bara påpeka att det kan vara väldigt tilltäppande för porer. Finns fler essentiella oljor son kan användas till återfuktning oxh även sminkborttagning https://www.beneficialbotanicals.com/facts-figures/comedogenic-rating.html De bästa produkterna jag har provat för min hy var främst La Roche Posay cicaplast som även är reparerande. Lite i stil med bepanthen. Och så Roc pro extra soothing comfort cream. Har haft både torr och uttorkad hy men det har blivit betydligt bättre med de två produkterna. Min hy flagar inte mer och stramar inte alls lika mycket efter att ha kommit i kontakt med vatten. Dock använder jag i stort sett aldrig enbart vatten. Rengör oftast ansiktet med micellar water, och ett par gånger i veckan en honungsmask som jag sköljer bort med vatten, och behöver inte återfukta efteråt.
#4 det är inte ingredienserna som är problemet - det är storleken på molekylerna i krämen. Precis som man inte ska använda bodylotion i ansiktet, bör man inte använda ansiktskräm runt ögonen. Huden under ögonen är mycket tunnare än resten av ansiktet så den kan inte ta åt sig av för stora molekyler.
Johanna - Instagram