Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: allmänt
Läst 864 ggr
Surpan
0

Parfymtips?

Hej!

Är det någon som har något bra tips på en parfym till mig?

Jag letar efter en parfym med bra projektion, den ska gå att känna utan att behöva gnugga in näsan mot huden, samtidigt ska den inte förpesta hela kollektivtrafiken på morgonen om jag vill ta ett litet sprut innan jag går hemifrån. Den ska också hålla bra, gärna en hel arbetsdag.

Dofter jag tycker om är ganska unisex. Jag gillar fräscha noter men vill absolut inte ha någon diskmedel/tvättmedelsdoft. Jag tycker också om jordiga dofter och till exempel sandelträ, tobak och kryddiga dofter. Jag vill inte ha några blommiga eller andra "flickiga" noter. 

Jag vill ha en parfym som luktar vuxet och sexigt men samtidigt lätt och naturligt.

Har ni några tips?

/Surpan

Trixter
0

Åh jag kommer direkt att tänka på Tom Ford - Black Orchid, det är en varm ganska jordig doft. Ett sprut räcker långt annars blir den lätt en hissdödare :) En annan doft är Dolce&Gabbana - Pour Femme, den sitter lääänge på huden men den är absolut inte tung utan frisk och fräsch.

citytjejen
0

Då kan jag tipsa om Chanel Allure Sensuelle, ett sprut räcker! Jag brukar spruta på ena handleden och sen "distribuera" vidare till andra handleden samt halsen/nacken. På mig sitter den hela dagen och doftar lyxigt! 🙂

/Christina