Hur ser din hudvårdsrutin ut?
Som rubriken lyder - hur ser din hudvårdsrutin ut? Vad använder du för produkter? Hur ofta gör du en peeling/lägger ansiktsmask?
Själv rengör jag morgon och kväll med en rengöring från Emma S. Den börjar dock ta slut så då blir det Clarins. Går sen över till ansiktsvatten från Clarins, sen serum - det också från Clarins och sist en face lotion från Maria Åkerberg, den börjar också ta slut så sen tänkte jag prova Estée Lauder. :)
Ungefär två ggr i veckan peelar jag ansiktet, varav en av dom gångerna lägger jag en ansiktsmask också.
Emma, medarbetare på Hästfoto.
Jag tvättar ansiktet morgon och kväll med vatten (eller försöker i alla fall, ibland blir det bara en gång om dagen) och smörjer sedan med några droppar mandelolja. En gång varje-varannan vecka eller vid behov så gör jag egen skrubb på mandelolja och socker. Kommer jag ihåg så tar jag i lite honung också.
Ansiktsmask har jag nog aldrig gjort, åtminstone aldrig köpt. Men får jag (hemmgjord) hårinpackning över brukar jag smeta in lite i ansiktet och resten av kroppen också.
Skulle aldrig orka med massa olika krämer och grejer, och min hy verkar faktiskt må bäst på bara det som jag nämnde ovan så min hudvård tar väldigt lite tid och pengar (:
//Jessie
På kvällen brukar jag tvätta med Paulas Choice ansiktstvätt, sen Pixi Glow Tonic, Benton Snail Bee Lotion. Har Paulas Choice 2% BHA som punktbehandling om det poppat upp nån finne, peeling ca 1 gång i veckan, just nu gillar jag Beauté Pacifigue Super 3-peelingen. Efter peeling brukar jag använda Scinic Propolis 95 Ampoule innan återfuktning också.
Jag använder Decleors produkter. På morgonen sveper jag en bomulstuss med ansiktsvatten över ansiktet för att få bort rester av nattcremen. Därefter smörjer jag med ett serum följt av dagcreme eller brun utan sol om jag tycker det behövs 🙂 På kvällen tvättar jag bort smink och allt med en löddrande rengöring, sen åker serumet på och därefter nattbalsam. Har aldrig haft så bra hy som efter att jag började med Decleor!
Lägger ansiktsmask, fuktgivande sådan, en gång veckan ungefär, och kör peeling i samband med det. Går på ansiktsbehandling var 6-8 vecka ungefär.
/Christina
Jag använder en stor del av Paulas Choice produkter. På morgonen torkar jag av ansiktet med bioderma sensibo, därefter serum, fuktcreme och tillsist spf.
Kvällen tvättar jag av allt smink, lägger på en mild syrapeeling, serum och nattcreme. En gång i veckan använder jag ett retinolserum från PC, och ett par gånger i veckan exfolierar jag med en 10% aha syra från PC 🙂
Jag sköljer ansiktet med vatten morgon och kväll och ibland skrubbar i duschen med vatten och tvål. Vet inte om det är bra men funkar xD
「3 2 1」
Vaknar, tar bort gårdagens smink, tvättar med tvål nogrannt, torkar ansiktet med en superren handduk, lägger ögonbrynspenna, mineralpuder, lägger tandblekning, rufsar om håret, sprayar saltvattenspray - klart!
Använder Purity by Philosophy som rengöring tillsammans med en Konjak svamp, toner/ansiktsvatten från Murad, Kiehl's Midnight Recovery eller Estee Lauders Advanced Night Repair ögonkräm, Origins Mega Bright serum blandat med Estee Lauders Advanced Night Repair, Origins Mega Bright night mask som nattkräm, Kiehl's Ultra Facial Moisturizer som dagkräm.
Försöker även göra masker minst en gång i veckan, gärna två (en rengörande och en återfuktande) Mina favoriter är Aztec Secret Indian Healing Clay Powder och Origins Drink Up Overnight mask. 👍
Johanna - Instagram
Glömde skriva i #6 att efter jag har sköljt ansiktet så smörjar jag med någon billig lotion från Willys.
「3 2 1」
Jag rengör hyn varje kväll med Oliva Eco Cleansing Mousse med en bomullsrondell men varmt vatten, efteråt torkar jag försiktigt med en handduk och låter hyn vila ett tag medan jag borstar tänderna. Efter det smörjer jag in hyn med Benton Snail Bee High Content Steam Cream. Eftersom jag har torr hy tvättar jag inte hyn på morgonen utan smörjer bara in mig med samma kräm jag använder till kvällen/natten.
Tänker dock köpa Garniers Micellar Water snart och använda den istället för min Oliva Cleansing Mousse eftersom jag inte är helt nöjd med den och gärna vill slippa att använda vatten.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Rengör huden med min Luna Mini, använder Clinique Anti Blemish Cleansing Gel. Sedan använder jag en toner från Mario Badescu, tror den heter typ Special cucumber lotion. Därefter tar jag ibland på mario badescus anti acne-serum. Sedan tar jag på mario badescus drying lotion, anti blemish moisturizer från Clinique och en billig ögonkräm från Loréal. Exfolierar ansiktet lite då och då med Mario badescus strawberry face scrub, och på näsan där jag "fjällar" ofta använder jag St ives apricot scrub eller en blöt handduk. I bland använder jag ansiktsmask Glamglow supermud eller mask of magnaminty. Gillar även att ha honung på huden då och då, och ånga så klart. Är inte så nöjd med mina Clinique produkter men ska byta ut dem så fort de tar slut, förmodligen till mario badescu.
Tvättar ansiktet varje morgon med vatten och övrig hud vid behov med vatten och olivolja (vid äckliga saker som tex att man fått bajs på sig el så så används tvål däremot och vid tvätt av händer används också tvål).
Vid torr hy i ansiktet används kokosolja och på kroppen egengjord salva med div läkande örter i.
l'm back
Sköljde ansiktet varje kväll förut men ansiktet blev så torrt så gör inget med fejjset förutom att skölja det nån gång i veckan
Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!
Jag brukar använda hudkräm ibland, speciellt när jag duschat då huden är extra torr. I övrigt tvättar jag bara ansiktet när jag tar bort smink, med olivolja och vatten. Min hy är helt ok, någon finne ibland och så men stör mig inte speciellt mycket.
Ansiktet: tvättar med rengöringsmjölk från L'Oréal, använder också ansiktsvattnet därifrån. Sen smörjer jag med mandelolja. Detta gör jag morgon och kväll, varje dag . Smörjer ögonpartiet med en ögonkräm från Body Shop. Ungefär 2 gånger i veckan använder jag ansiktspeeling från Neutrogena.
Kroppen: Smörjer mig med body butter från Body Shop efter varje gång jag simmat. Annars tar jag någon enkel lotion jag har hemma efter dusch. Fötterna smörjer jag dock morgon och kväll varje dag.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Anv endast naturliga produkter. Vill inte få sjukdomar, akne, infektioner o påverka miljön negativt bara för att jag ska tvätta ansiktet med massa kemikalier så min hudvårdsrurin är: tvättar mej med rassoulleratvål, black african soap eller dr.Bronner (blir olika från månad till månad), smörjer alltid in mej med jojobaolja då den är super bäst mot fet hy och sprayar på lite trollhasselhydrolat. Tar max 3 min. Så jäkla enkelt och sjukt billigt och det absolut bästa!
Glömde skriva att jag har exakt samma rutin morgon som kväll. Skrubbar ansiktet ca 1 gång i veckan med bakpulver. Kroppen behöver jag oftast aldrig smörja in.. Anv naturlig tvål (dr.Bronner el olivtvål) så den torkar inte ut huden.. Smörjer bara in händerna varje kväll i olja som jag blandar själv: ca 70% olivolja, 28% mandelolja och 2% naturlig e-vitamin. Tvättar håret i rassoullera eller ett naturligt shampo o balsam från Yves rocher som är 99,8% naturligt. Allt mitt smink är naturligt eller eko.
Tar bort smink gör jag med olivolja eller kokosolja på tvättbara rondeller av hampa. Bara att köra i tvättmaskinen eller tvätta för hand. Då blir det inte massa skräp som påverkar miljön
#17 det beror på ens hud vissa kan inte använda tvål även om den är naturlig. Jag blir supertorr i ansiktet om jag duschar tex (varmare vatten än vad jag tvättar med annars jag använder inte tvål el schampo el liknande i duschen)
l'm back
#19 Kan ju smörja in med olivolja i duschen samtidigt då.. Det renar samtidigt som det åtetfuktar. Har du testat olivtvål, typ aleppo eller den som heter oliv bara? Den innehåller bara förtvålad olivolja.
Man kan också smörja in sej innan man går in i duschen i olja. Då blir man heller inte torr. Olivolja, kokosolja, mandelolja rapsolja, avokadoolja, arganolja funkar bäst för torr hy
#20 då jag blir ren av bara vatten i ansiktet så fortsätter jag med det. Som durschtvål så använder jag redan olivolja.
l'm back