Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettsmink
Läst 815 ggr
tonååring
0

Puder för oljig hud

Några tips på bra puder för oljig hud? :)

skruttelutt
1

Kicks egna puder har faktiskt suttit bra. Annars har jag haft Bareminerals mest med bra resultat.

kae
1

Har inget superbra pudertips, men jag vill bara tipsa om blotting papers. Under dagen tycker jag att det blir snyggare att använda ett blotting paper som suger upp oljan i stället för att kaka på mer puder :)

catcult
0

Har inte oljig hy själv. men har hört att många med oljig hy älskar Rimmel "Stay Matte", Maybelline "Dream Matte" (finns dock bara i USA, men går att beställa billigt från Ebay) och Maybelline "Fit Me".

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Hundtassens
0

Rimmel stay matte!! Bästa som finns och är väldigt billigt :)

Gladasvampen
0

Jag gillar lumene matte, eller makeup stores matte. Använder alltid transparent eftersom att den ljusaste alltid är för mörk :)

SilverZalgo
0

Inget puder, men Revlon photoready perfecting primer. Jag har också oljig hy och har provat allt känns det som. Beställde hem denna i förra veckan och tycker absolut att den håller (den mesta) oljan borta. Sminket sitter riktigt bra. Använder mig även av mineralfoundation istället för flytande + puder, för jag märker att ju mindre produkter i ansiktet, desto mindre oljig hy för mig.