Kicks egna puder har faktiskt suttit bra. Annars har jag haft Bareminerals mest med bra resultat.
Har inget superbra pudertips, men jag vill bara tipsa om blotting papers. Under dagen tycker jag att det blir snyggare att använda ett blotting paper som suger upp oljan i stället för att kaka på mer puder :)
Har inte oljig hy själv. men har hört att många med oljig hy älskar Rimmel "Stay Matte", Maybelline "Dream Matte" (finns dock bara i USA, men går att beställa billigt från Ebay) och Maybelline "Fit Me".
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
Rimmel stay matte!! Bästa som finns och är väldigt billigt :)
Jag gillar lumene matte, eller makeup stores matte. Använder alltid transparent eftersom att den ljusaste alltid är för mörk :)
Inget puder, men Revlon photoready perfecting primer. Jag har också oljig hy och har provat allt känns det som. Beställde hem denna i förra veckan och tycker absolut att den håller (den mesta) oljan borta. Sminket sitter riktigt bra. Använder mig även av mineralfoundation istället för flytande + puder, för jag märker att ju mindre produkter i ansiktet, desto mindre oljig hy för mig.