Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettallmänt
Läst 1650 ggr
Corgitok
0

Dölja hår snyggt?

Har blekt mitt hår och resultatet blev karastrof!

Hur kan jag dölja mitt hår i skolan fast att den ändå ser snyggt ut? Om det går :(

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

tlover
1

Sjal, det finns mängder av snygga frisyrer (om man kan kalla det det) som går att göra med sjal (googla).

l'm back

Fridaaaa
0

#1 Inte alltid man får ha sjal inne. Vet när jag gick i skolan fick man inte ha det, räknas som huvudbonad och det fick man inte ha.
Men kanske olika mellan skolor och mer ändrat nu?

Sjal tänker jag som täcker hela/stora delar av håret :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Corgitok
0

Vet inte vad jag ska söka på :/ #1

Corgitok
0

#4  Det är snyggt men man ser mitt hemska hår då. :/

VildaVittra
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

På tuben finns det många tutorials där man döljer hela håret. Ex:

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Corgitok
0

hmmmm… 🤫

tlover
0

#2 på min skola var det aldrig ett problem. Hatt, mössa och keps var ju förbjudet men inte hilka eller sjal. #3 testa att söka på sjal och frisyr På Youtube. Testa även på engelska.

l'm back

Fridaaaa
0

#8 Allt som täckte håret helt /stora delar fick vi inte ha.
Så bra att kolla det med skolan först :)

tlover
4

#9 stackars muslimer där då.

l'm back

Corgitok
0

Vill gärna inte ha en sjal, det får mig att se ut att hålla till en religion men tack för förslagen! 

Vi får ha mössa och keps  osv i skolan 🙂

tlover
1

#11 det går att ha sjal på icke religiösa sätt. Jag döljde tex aldrig hals och öron.

l'm back

Fridaaaa
0

#10 Det är 7 år sedan jag slutade gymnasiet, hänt en del sedan dess. 

#11 Ja så olika hur skolor har det.

Surpan
0

Mitt tips är att rocka håret istället! :) Jag lovar att jag har gått ut med värre. Det är verkligen bara hår, du är säkert jättesöt ändå. Du har ju blekt hår nu så varför inte testa lite roliga färgkritor till exempel? Är det hela håret som är "katastrof" eller bara vissa delar?

/Surpan

tlover
1

#13 det är nästan 15 år sen jag gick och vi hade flera elever med sjal pga religion

l'm back

Fridaaaa
0

#15 Ja som jag skrev är det väldigt olika hur skolorna har det, hur det ser ut på olika skolor osv :) Kan skilja sig en hel del :)

Corgitok
0

#14 Mitt hår blev gulorange med bruna fläckar. Gick till skolan idag och en kille sa kommentarer om mitt hår som höjde mitt tillfälliga hårkomplex.. :/

tlover
0

Hur är din stil annars förresten? Beroende på din stil så kan ju olika saker passa olika bra

l'm back

Corgitok
0

Jag har lite olika. Ingen speciell stil egentligen utan kläder som är bekväma och fina. Kanske lite poppig men aa.. vet inte riktigt. Jeans,flis/tröja brukar jag ha ungefär.

Surpan
0

Det är jobbigt när folk kommenterar, men vafan. Du experimenterar ju! Det är coolt!

/Surpan

Elsaharr
0

Kanske inbakade flätor kan dölja mycket?

Zingo ;D

Corgitok
0

#20 Aa men de funakr inte i dagens samhälle utan att behöva förklara sig för exakt ALLA för att de inte ska prata om en..

Men får gå såhär och kanske göra inbakad fläta som #21 sa för orkar inte ha håret i en mössa/luva,

Elsaharr
0

Asså, den som kommenterade är bara jättetöntig. Har den inte något bättre för sig än att trycka ner andra?

Zingo ;D

IceTee
0

lite sent svar kanske, men testa en/flera inbakad/e fläta/or på huvudet och att sen satta upp resten av håret i en knut i nacken

Medarbetare på Skor iFokus