Bästa foundation?
För er som använder foundation, vilken är eran favorit/vilken fungerar bäst på dig? Varför?

Jag älskar Make up stores fondation,min färg heter Milk.Den täcker lagomt mycket.

Everyday minerals har verkligen det bästa sminket jag testat! Både billigt skonsamt mot huden och ger ett mycket bra resultat.
Deras fondation är dock inte i krämform, utan som puder. Men täcker hur bra som hellst! Till "fondatinen" använder jag också grön concealer som täcker röda partier, och deras genomskinliga "finishingpowder", som ger ett jämnt och fint slutresultat.
(rekomenderar "Everyday kit" under "custom kists")

Oriflames Flawless foundation eller deras Aquasurge foundation tycker jag är kanon bra. De täcker fint utan att kännas kladdiga samt att man inte behöver hålla på med puder ovanpå.
Senhar jag även köpt Oriflames primer som gör att make upen sitter jätte bra hela dagen.
Jag använder Flawless om jag ska ut på krogen eller om jag ska på tex middag när belysningen är lite med dämpad. Den täcker lite mer.
Aquasurge har jag på mig dagtid på tex jobbet då den känns lättare och mer naturlig då den inte täcker fullt lika mycket som Flawless.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

loreal infallible är grymmt bra :D enda nackdelen är att tar man jätte mycket och springer och sådant och blir svettig går den väck.

Loreal Infallible, I LIKE!
Den passar mig hur bra som helst iaf..

Jag diggar Maybelline´s Dream matte mouse foundation . Använder nyansen Ivory :)
#6 Den har jag också, samma nyans dessutom ;) Super bra!
#2 Verkar vara en väldigt bra sida! Måste bara fråga, jag har testat ett par foundation i puder form, ingen av dom har hållt så bra som mousse eller kräm-foundation. Hur länge håller den sig?
#3 Älskar oriflame, verkligen super bra smink. Jättebilligt dessutom! Funderar på att pröva en foundation och en concealer därifrån, hur bra håller deras "Flawless foundation"?

Id foundation tycker jag är den bästa:) Likaså deras ögonskuggor. Lite dyr i inköp men väldigt dryg

#7 Den sitter hela dagen utan problem och ser fortfarande fräsh ut på kvällen. Man kan behöva bättra på lite med lite puder på näsan och pannan någon gång under dagen om man har sådana problem…men det får man göra med de flesta foundations tycker jag.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
#9 Okej, tack så mycket för hjälpen. Ska nog köpa en, när jag har blivit av med min skuld till storebrorsan 
make up stores, jag använder färgen olive.
just nu har jag oriflame flawless…den är okej..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Har hört att Make up Store's är grym, ska prova på den på måndag tror jag. Någon som vet vad den kostar?
Själv använder jag en från Clinique, den är jättebra. Kostar några hundra, inte helt säker då mamma betalade. Tror att det är denna jag har;

/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Jag testade NiveaBeauty´s Ideal Finisch och tycker att den är jätte härlig!! Absolut prisvärd! Och det gör ingenting om man råkar ta fel färg på foundationen för pudret kan lätt ljusa eller mörka upp krämen.

#13 Vad fondation kostar på mus beror på vilken du behöver.Jag vet att den jag har kostar typ 230 kr,men hör med dom där så hjälper de dej så du får den du ska ha.

Har precis köpt Make Up Storres matta foundation i nyansen Milk, 230 kr. Har dock inte testat än, snart slut på den gamla.

#16 Jag tycker den är hur bra som helst!Den passar mej perfekt!

Jag tycker att Mary Kays foundation är väldigt bra!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Hur mkt kostar NiveaBeauty's Ideal Finish ?
Jag använder Giordani Golds adaptive..eller flawless båda från Oriflame..superbra och bra pris också.
L'oreal true match, superbra .. verkligen. Klibbar inte, sjunker bra ihop med huden och försvinner inte om man skulle bli svettig. (:
Har någon slags Maybelline (- stavning?) foundation som är jätte bra! :)

Jag har Loreal invisible touch tror jga att den heter
Har någon provat den nyaste Loreal? Den som har 2-1
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆