Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikett: skönhet
Läst 2551 ggr
Hannzan
0

"Baka" med babypuder?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det ska ju tydligen vara farligt med babypuder om man använder det på fel sätt, man kan t.ex. få lungproblem om man andas in det för mycket och äggstockscancer om man använder det i underlivet. Därför är min fråga - Är det farligt att använda babypuder för att sätta concealern under ögonen? Får man i sig för mycket talk om man använder det vardagligt? För jag tänker också att de flesta puder innehåller talk, så vad tycker och tänker ni om detta?

[AnimeV4]
1

Om det kan ge sådana bieffekter kanske du ska ersätta det med något annat pulver?

Hannzan
0

1# jo, men vet inte vad eftersom att de flesta puder som är till för att sminka sig innehåller talk… :/

Lizelda
1

Bilden är inte din så den får inte användas. Babypulver är väl inte farligt i kontakt med huden? Man använder ju det till bebisar.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[AnimeV4]
0

Jag tänkte på saker som potatismjöl eller dylikt, för det borde ju ha samma effekt?🙂

Jojaton
0

Varför inte använda puder som är framtaget just för att användas i ansiktet? Det ska ju inte vara farligt med hudkontakt, men just under ögonen hade jag varit väldigt försiktig med vad jag använder.

Johanna - Instagram

kae
0

Laura merciers loose setting powder är talkfritt och vet många som älskar det.