Annons:
Etikettsmink
Läst 2245 ggr
Rumblebee
2/18/16, 7:36 PM

Primer och setting powder?

Jag använder La Roche Posay toleraine teint compact foundation. Deras produkter är de enda jag provat som faktiskt även hjälper min hud (har rosacea). Nåja, hur som helst. Jag har torr hy men ändå så tycker jag att sminket glider runt väldigt lätt. Behöver bara blinka ett par gånger så har det samlats en massa i ögon vecket eller hur det nu heter på svenska. Jag har ingen riktig primer, det jag använder just nu är La Roche Posay cicaplast då det fingerar lite utfyllande och ger min hy en aningen mer jämn textur. kanske bidrar det till att foudationen inte sitter som den ska…. Men vad är bra primer och setting powder för torr och känslig hy? Är ett stort plus om det är transparent få jag har väldigt ljus hy och att hitta smink som matchar är riktigt jobbigt.

Annons:
Djungelvrål.
2/19/16, 7:33 PM
#1

Jag använderf bareminerals primer, kommer dock inte ihåg vad den heter, men den är super! och jag har torra partier. :)

Katarina97
2/22/16, 2:47 AM
#2

Jag tycker Maybeline Fit Me pudret är jätte bra för torr hy. Det håller sminket på plats utan att det ser överdrivet matt ut. Primer vet jag inte, har aldrig hittat en primer som fungerar på mig så jag använder inte det.

Eioo
2/26/16, 12:48 PM
#3

Själv har jag "Niveas After Shave Balm Men" för känslig hud som primer just nu, söker du på youtube kommer det komma upp massor som testar den (Och älskar den!). 

Den är billig, stor förpackning och funkar faktiskt. Sminket sitter. Rekomenderas starkt. Den manliga doften försvinner efter att man haft på sminket.

Upp till toppen
Annons: