Tips på ansiktsrengöring och bb-cream
Jag skulle behöva tips på en ansiktsrengöring, eller i alla fall någon grej man kan rengöra ansiktet med varje dag. Jag har väldigt torr hy, fast samtidigt acne så jag blir lätt glansig och fettig i ansiktet. Just nu använder jag den här grejen från apolosophy minst två gånger per dag, den fungerar bra men min hy blir ganska torr på vissa ställen.
Jag skulle också uppskatta tips på bra BB-creams, just nu använder jag den här och den fungerar jättebra, men jag skulle vilja ha produkter från ett icke djurtestat märke. Vill inte beställa på nätet. Har ni några tips?
//Flöffo
Sminkborttagning el bara tvätt?
Olja (tex kokosolja, olivolja el liknande) kan användas till sminkborttagning och till tvätt kan bara vanligt vatten användas. Ju enklare ju bättre är det också oftast.
l'm back
#1 Jag brukar använda concealer, bronzer och lite sånt så det vore skönt om den kunde ta bort sånt också, men någon mascara eller vattenfast smink använder jag inte. Jag har testat bara vatten och kokosolja i flera månader och det förvärrade tyvärr min acne väldigt mycket. Har inte testat med olivolja i hela ansiktet dock, men vet inte om jag vågar. Tack så jättemycket för tipset i alla fall :)
//Flöffo
#2 Det är nån olja som ska vara bra för dom med acne, jag tror det är mandelolja men jag är inte säker (kanske någon annan vet bättre).
Örtte på röllika kan användas om man har acne också.
l'm back
Jag använder den här: http://skincity.se/sv/product/4506/paulas-choice-resist-perfectly-balanced-foaming-cleanser
Dom har en annan tvätt som ska vara lite återfuktande också, men överlag så har Paulas Choice fantastiska produkter😍 Just ansiktsrengöringen går ju att köpa 30ml för en spottstyver om man bara vill testa. Men den här rengöringen+ 2%BHA-liquiden har gjort under för min hy, och jag har liknande hudtyp som du, en del acne och yttorr men blir ändå lite flottig🤦♂️
#3 Okej, tack, jag ska kolla upp det. Jag använder en grej som ska torka ut finnar och den innehåller tea tree oil, den funkar bra och den oljan ska vara bra mot acne har jag hört. Dock är ju denna grejen inget jag kan ha i hela ansiktet.
Vet du om mandelolja luktar mycket? Jag är nämligen lite känslig mot vissa stenfrukter samt hasselnötter. Det brukar funka att ha på huden, men lukten kan vara lite störande ibland.
Hur gör man om man ska använda sig av te i ansiktet? Ska man koka upp örtte och sen tvätta sig med det? :)
//Flöffo
#4 Okej, tack så mycket. Ska definitivt kolla upp den! :)
//Flöffo
Ansikts rengöring vet jag inte, men jag rekommenderar verkligen Lumenes cc-cream! :)
#7 Okej, tack för tipset. Ska läsa mer om den :)
//Flöffo
#5 jag har inte testat mandelolja själv för jag tål inte heller stenfrukter så jag har inte vågat. Japp du brygger örtteet låter det svalna och tvättar tex med en trasa el bomullstuss. Det tar inte bort smink vad jag vet däremot.
l'm back
#9 Aha, okej. Tack :)
//Flöffo
Jag tvätta ansiktet med lactacyd morgon och kväll, fungerar jättebra för min hy. Har sällan problem med finnar. :)
#11 Okej :)
//Flöffo