Mode & skönhet iFokus

Mode & skönhet

Etikettskönhet
Läst 2722 ggr
Moonstrike
0

Raka armhålorna

Det känns lite pinsamtatt fråga men…
Hur gör ni när ni rakar er under armarna? Vill ha lite tips, för för mig blir det aldrig riktigt bra :S

Nettan_L
0

Jag har ju rakhyvel med rakludder eller rakgel som jag luddar in sedan rakar jag försiktigt med små tag neråt först och sedan nerefrån uppåt. Jag har varmt(ej skollhett) vatten som jag sköljer hyvlen i och när jag är klar så tvättar jag rent från skum och sedan avsluter jag med kallt vatten så porerna sluter sig igen. Ja så gör jag men alla har nog olika sätt att göra det på ;) Hyvlen skall ej vara för gammal heller utan se till att man har ett relativt nytt rakblad.

Morrhoppan
0

Jag använder vanlig duschtvål, har haft raklödder också, men tyckte inte det var nån större skillnad, så duschtvål duger gott för mig!

Rickard07
0

Det är svårt som fan att få det bra.

medicinmannen
0

Men hallå ?
Vad håller på hända raka sig under armarna ?
Det gjorde vi aldrig förr, var e tiden på väg.

Morrhoppan
0

#4 Ja, egentligen är det ju rätt löjligt. Men man har väl fallit för grupptrycket antar jag. Själv har jag gjort det så många år nu att jag numera tycker det är lite ofrächt att inte raka sig. Med det menar jag absolut inte att de som inte gör det är äckliga. Min pojkvän och även tidigare gör det ju inte och det spelar mig ingen roll.

ciss
0

Jag löddrar in & rakar helt enkelt. Funkar väl okej, blir inte så bra alla gånger ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Idril
0

jag gör det i duschen med varmt vatten varje dag.. funkar fint.. :')

E_hjo
0

Använder vanlig tvål. Tål inte rakludder där.  :)
Drar först neråt och sedan uppåt. ja, de va väl de.. haha  : D

Liss
0

Jag har vanlig tvål medans jag duschar.. så rakar jag först neråt, sen uppåt och så snett åt sidorna:P eftersom håret i armhålan växer jätte olika behöver man dra åt olika hål för att få med allt

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆