Återfuktande ögonkräm
Skulle vilja ha lite hjälp att hitta en återfuktande ögonkräm som kan passa mig, och som inte är alltför dyr.
Simmar ett par gånger i veckan, och blir väldigt torr runt ögonen. Vintervädret gör mig också ganska torr, och skulle behöva en bra återfuktande ögonkräm, som jag kan använda varje dag + efter simningen. Vad behöver jag tänka på när jag tittar efter en kräm, och har ni några tips på någon som kan passa detta behov? Tacksam för lite hjälp i krämdjungeln! 😊
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Jag skulle smörja innan simningen istället med en bivaxsalva så vattnet inte når huden. En sådan kan du göra själv på bivax och någon olja du har i skafferiet, alternativt köpa färdig. En annan variant är fårtalg, det använder man när man simmar utomhus eftersom man även skyddas mot kylan med det.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Var kan man hitta bivaxsalva eller bivax och recept på salvan? Funkar det att ha även på ögonlocken? Går den att använda varje dag, som fuktgivare?
\m/
#2 Bivax kan du köpa i hälsokostbutiker, biproduktsbutiker, hobbybutiker osv, finns både som kakor och granulat. Ex http://www.perssonsbigardar.se/bivax.html
Du kan exempelvis använda detta recept minus kådan: http://hallbarlivsstil.ifokus.se/articles/5254538ace12c4223b000b1e-kadsalva?articles-2 Blir den för tjock kan du värma på den igen och ha i lite mer olja.
Ja, den är så mild mot huden att du förmodligen kan använda den varje dag, speciellt om du använder ekologiska ingredienser.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tack för tipset! Ska definitivt kika på det! :)
\m/
Om det bara är fukt du är ute efter så kolla innehållsförteckningen på cremen, leta efter glycerin eller hyaluronsyra då det är väldigt bra fuktgivare. 🙂
Jag är också ganska torr runt ögonen nu på vintern, brukar använda Intensive Moisture Eye Cream från L300 och den funkar superbra för mig!